Najlepsze filmy:
ŚMIERĆ W WENECJI (Morte a Venezia, reż. Luchino Visconti, 1971)
BULWAR ZACHODZĄCEGO SŁOŃCA (Sunset Boulevard, reż. Billy Wilder, 1950)
DZIECKO ROSEMARY (Rosemary’s Baby, reż. Roman Polański, 1968)
GORZKIE ŁZY PETRY VON KANT (Die Bitteren Tränen der Petra von Kant, reż. Rainer Werner Fassbinder, 1972)
MĘŻCZYŹNI WOLĄ BLONDYNKI (Gentlemen Prefer Blondes, reż. Howard Hawks, 1953)
PANCERNIK POTIOMKIN (Bronienosiec Potiomkin, reż. Siergiej Eisenstein, 1925)
PIANISTKA (La Pianiste, reż. Michael Haneke, 2001)
SPRAGNIENI MIŁOŚCI (Fa yeung nin wa, reż. Wong Kar Wai, 2000)
SZEPTY I KRZYKI (Viskningar och rop, reż. Ingmar Bergman, 1972)
TEOREMAT (Teorema, Pier Paolo Pasolini, 1968)
ZESZŁEGO ROKU W MARIENBADZIE (L’année dernière à Marienbad, reż. Alain Resnais, 1961)
ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
Najlepsze filmy polskie:
ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
CZŁOWIEK Z MARMURU (reż. Andrzej Wajda, 1977)
DIABEŁ (reż. Andrzej Żuławski, 1972/1988)
FARAON (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1966)
JAK BYĆ KOCHANĄ (reż. Wojciech Jerzy Has, 1963)
KOBIETA Z PROWINCJI (reż. Andrzej Barański, 1984)
LALKA (reż. Wojciech Jerzy Has, 1968)
MATKA JOANNA OD ANIOŁÓW (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1961)
PANNY Z WILKA (reż. Andrzej Wajda, 1979)
REWERS (reż. Borys Lankosz, 2009)
WŚRÓD NOCNEJ CISZY (reż. Tadeusz Chmielewski, 1978)
ŻYCIE RODZINNE (reż. Krzysztof Zanussi, 1970)
LALKA (reż. Wojciech Jerzy Has, 1968)
MATKA JOANNA OD ANIOŁÓW (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1961)
PANNY Z WILKA (reż. Andrzej Wajda, 1979)
REWERS (reż. Borys Lankosz, 2009)
WŚRÓD NOCNEJ CISZY (reż. Tadeusz Chmielewski, 1978)
ŻYCIE RODZINNE (reż. Krzysztof Zanussi, 1970)