Przejdź do treści

Oriana Kujawska

Najlepsze filmy:

SUGAR MAN (Searching for Sugar Man, reż. Malik Bendjelloul, 2012)
ALIVE, DRAMAT W ANDACH (Alive, reż. Frank Marshall, 1993
ANNIE HALL (Annie Hall, reż. Woody Allen, 1977)
BLUE VALENTINE (Blue Valentine, reż. Derek Cianfrance, 2010)
DZIECKO ROSEMARY (Rosemary’s Baby, reż. Roman Polański, 1968)
DZIKIE HISTORIE (Relatos salvajes, reż. Damián Szifrón, 2014)
IMIĘ RÓŻY (Der Name der Rose, reż. Jean-Jacques Annaud, 1986)
MULHOLLAND DRIVE (Mulholland Dr., reż. David Lynch, 2001)
PULP FICTION (Pulp Fiction, reż. Quentin Tarantino, 1994)
ROZSTANIE (Jodaeiye Nader az Simin, reż. Asghar Farhadi, 2011)

TRIO Z BELLEVILLE (Les triplettes de Belleville, reż. Sylvain Chomet, 2003)
WIELKIE PIĘKNO (La grande bellezza, reż. Paolo Sorrentino, 2013)

Najlepsze filmy polskie:

PRZESŁUCHANIE (reż. Ryszard Bugajski, 1982/1989)
BRUNET WIECZOROWĄ PORĄ (reż. Stanisław Bareja, 1976)
ILUMINACJA (reż. Krzysztof Zanussi, 1973)
KORCZAK (reż. Andrzej Wajda, 1990)
MIŚ (reż. Stanisław Bareja, 1981)
NIE LUBIĘ PONIEDZIAŁKU (reż. Tadeusz Chmielewski, 1971)
NIEDZIELNE DZIECI (reż. Agnieszka Holland, 1976)
PANNY Z WILKA (reż. Andrzej Wajda, 1979)
PODWÓJNE ŻYCIE WERONIKI / LA DOUBLE VIE DE VÉRONIQUE (reż. Krzysztof Kieślowski, 1991)

POSTE RESTANTE (reż. Marcel Łoziński, 2008)
SEKSMISJA (reż. Juliusz Machulski, 1984)
WESELE (reż. Wojciech Smarzowski, 2004)

Skip to content