Najlepsze filmy:
OSIEM I PÓŁ (8½, reż. Federico Fellini, 1963)
AMARCORD (Amarcord, reż. Federico Fellini, 1973)
DYSKRETNY UROK BURŻUAZJI (Le charme discret de la bourgeoisie, reż. Luis Buñuel, 1972)
DZIECKO ROSEMARY (Rosemary’s Baby, reż. Roman Polański, 1968)
LAMPART (Il Gattopardo, reż. Luchino Visconti, 1963)
PRZYGODA (L’avventura, reż. Michelangelo Antonioni, 1960)
PULP FICTION (Pulp Fiction, reż. Quentin Tarantino, 1994)
SIÓDMA PIECZĘĆ (Det sjunde inseglet, reż. Ingmar Bergman, 1957)
ŚMIERĆ W WENECJI (Morte a Venezia, reż. Luchino Visconti, 1971)
TAM, GDZIE ROSNĄ POZIOMKI (Smultronstället, reż. Ingmar Bergman, 1957)
WIDMO WOLNOŚCI (Le Fantôme de la liberté, reż. Luis Buñuel, 1974)
ZAWÓD: REPORTER (Professione: reporter, reż. Michelangelo Antonioni, 1975)
Najlepsze filmy polskie:
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
AUSTERIA (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1983)
IDA (reż. Paweł Pawlikowski, 2013)
MIŚ (reż. Stanisław Bareja, 1981)
NÓŻ W WODZIE (reż. Roman Polański, 1962)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
RĘCE DO GÓRY (reż. Jerzy Skolimowski, 1967/1985)
RÓŻA (reż. Wojciech Smarzowski, 2012)
SALTO (reż. Tadeusz Konwicki, 1965)
SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ (reż. Wojciech Jerzy Has, 1973)
ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
ŻYWOT MATEUSZA (reż. Witold Leszczyński, 1968)