Przejdź do treści

ŚWIAT – NAJLEPSZE FILMY według krytyków filmowych

1. OSIEM I PÓŁ (, reż. Federico Fellini, 1963)
2. CZAS APOKALIPSY (Apocalypse Now, reż. Francis Ford Coppola, 1979)
OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972)
POWIĘKSZENIE (Blow-up, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
3. OBYWATEL KANE (Citizen Kane, reż. Orson Welles, 1941)
4. PULP FICTION (Pulp Fiction, reż. Quentin Tarantino, 1994)
5. 2001: ODYSEJA KOSMICZNA (2001: A Space Odyssey, reż. Stanley Kubrick, 1968)
6. RASHOMON (Rashômon, reż. Akira Kurosawa, 1950)
7. LOT NAD KUKUŁCZYM GNIAZDEM (One Flew Over the Cuckoo’s Nest, reż. Miloš Forman, 1975)
OKNO NA PODWÓRZE (Rear Window, reż. Alfred Hitchcock, 1954)
8. AMADEUSZ (Amadeus, reż. Miloš Forman, 1984)
PIKNIK POD WISZĄCĄ SKAŁĄ (Picnic at Hanging Rock, reż. Peter Weir, 1975)
TAM, GDZIE ROSNĄ POZIOMKI (Smultronstället, reż. Ingmar Bergman, 1957)
9. AMARCORD (Amarcord, reż. Federico Fellini, 1973)
ANDRIEJ RUBLOW (Andriej Rublow, reż. Andriej Tarkowski, 1969)
DAWNO TEMU W AMERYCE (Once Upon a Time in America, reż. Sergio Leone, 1984)
DZIECKO ROSEMARY (Rosemary’s Baby, reż. Roman Polański, 1968)
MECHANICZNA POMARAŃCZA (A Clockwork Orange, reż. Stanley Kubrick, 1971)
PÓŁ ŻARTEM, PÓŁ SERIO (Some Like It Hot, reż. Billy Wilder, 1959)
PSYCHOZA (Psycho, reż. Alfred Hitchcock, 1960)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
SEKRETY I KŁAMSTWA (Secrets & Lies, reż. Mike Leigh, 1996)
ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
10. ANNIE HALL (Annie Hall, reż. Woody Allen, 1977)
CHŁOPCY Z FERAJNY (Goodfellas, reż. Martin Scorsese, 1990)
CZŁOWIEK Z KAMERĄ (Czełowiek s kinoapparatom, reż. Dziga Wiertow, 1929)
IWAN GROŹNY: SPISEK BOJARÓW (Iwan Groznyj: Bojarskij zagowor, reż. Siergiej Eisenstein, 1945)
KABARET (Cabaret, reż. Bob Fosse, 1972)
KOMEDIANCI (Les enfants du paradis, reż. Marcel Carné, 1945)
MĘCZEŃSTWO JOANNY D’ARC (La passion de Jeanne d’Arc, reż. Carl Theodor Dreyer, 1928)
PERSONA (Persona, reż. Ingmar Bergman, 1966)
SPRAGNIENI MIŁOŚCI (Fa yeung nin wa, reż. Kar Wai Wong, 2000)
ŚWIATŁA WIELKIEGO MIASTA (City Lights, reż. Charles Chaplin, 1931)
ZAGUBIONA AUTOSTRADA (Lost Highway, reż. David Lynch, 1997)
ZAWÓD: REPORTER (Professione: reporter, reż. Michelangelo Antonioni, 1975)
ZAWRÓT GŁOWY (Vertigo, reż. Alfred Hitchcock, 1958)
ZMIERZCH BOGÓW (La caduta degli dei, reż. Luchino Visconti, 1969)

Powróć do strony głównej projektu:

Skip to content