Przejdź do treści
Home » Wydarzenia » ŚWIAT – NAJLEPSZE FILMY według reżyserów filmowych

ŚWIAT – NAJLEPSZE FILMY według reżyserów filmowych

1. OSIEM I PÓŁ (, reż. Federico Fellini, 1963)
2. 2001: ODYSEJA KOSMICZNA (2001: A Space Odyssey, reż. Stanley Kubrick, 1968)
OBYWATEL KANE (Citizen Kane, reż. Orson Welles, 1941)
3. OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972)
AMARCORD (Amarcord, reż. Federico Fellini, 1973)
4. LOT NAD KUKUŁCZYM GNIAZDEM (One Flew Over the Cuckoo’s Nest, reż. Miloš Forman, 1975)
5. POWIĘKSZENIE (Blow-Up, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
PÓŁ ŻARTEM, PÓŁ SERIO (Some Like It Hot, reż. Billy Wilder, 1959)
SŁODKIE ŻYCIE (La dolce vita, reż. Federico Fellini, 1960)
6. ANDRIEJ RUBLOW (Andriej Rublow, reż. Andriej Tarkowski, 1969)
ZIEMIA OBIECANA (Ziemia obiecana, reż. Andrzej Wajda, 1975)
ZWIERCIADŁO (Zierkało, reż. Andriej Tarkowski, 1975)
7. CZAS APOKALIPSY (Apocalypse Now, reż. Francis Ford Coppola, 1979)
PULP FICTION (Pulp Fiction, reż. Quentin Tarantino, 1994)
DAWNO TEMU W AMERYCE (Once Upon a Time in America, reż. Sergio Leone, 1984)
8. FANNY I ALEKSANDER (Fanny och Alexander, reż. Ingmar Bergman, 1982)
KABARET (Cabaret, reż. Bob Fosse, 1972)
MECHANICZNA POMARAŃCZA (A Clockwork Orange, reż. Stanley Kubrick, 1971)
9. BIAŁA WSTĄŻKA (Das weiße Band – Eine deutsche Kindergeschichte, reż. Michael Haneke, 2009)
DWUNASTU GNIEWNYCH LUDZI (12 Angry Men, reż. Sidney Lumet, 1957)
ŚMIERĆ W WENECJI (Morte a Venezia, reż. Luchino Visconti, 1971)
TAKSÓWKARZ (Taxi Driver, reż. Martin Scorsese, 1976)
10. BARRY LYNDON (Barry Lyndon, reż. Stanley Kubrick, 1975)
CHINATOWN (Chinatown, reż. Roman Polański, 1974)
DYKTATOR (The Great Dictator, reż. Charles Chaplin, 1940)
DZIECKO ROSEMARY (Rosemary’s Baby, reż. Roman Polański, 1968)
GORĄCZKA ZŁOTA (The Gold Rush, reż. Charles Chaplin, 1925)
IDŹ I PATRZ (Idi i smotri, reż. Elem Klimow, 1985)
OFIAROWANIE (Offret, reż. Andriej Tarkowski, 1986)
PIKNIK POD WISZĄCĄ SKAŁĄ (Picnic at Hanging Rock, reż. Peter Weir, 1975)
POCIĄGI POD SPECJALNYM NADZOREM (Ostře sledované vlaky, reż. Jiří Menzel, 1966)
PRZYGODA (L’avventura, reż. Michelangelo Antonioni, 1960)
ROZMOWA (The Conversation, reż. Francis Ford Coppola, 1974)
SIÓDMA PIECZĘĆ (Det sjunde inseglet, reż. Ingmar Bergman, 1957)
SZEPTY I KRZYKI (Viskningar och rop, reż. Ingmar Bergman, 1972)
ZAGUBIONA AUTOSTRADA (Lost Highway, reż. David Lynch, 1997)
ZAWÓD: REPORTER (Professione: reporter, reż. Michelangelo Antonioni, 1975)

Powróć do strony głównej projektu: