Przejdź do treści

Weronika Rosati

Najlepsze filmy:

KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF? (Who’s Afraid of Virginia Woolf?, reż. Mike Nichols, 1966)
BULWAR ZACHODZĄCEGO SŁOŃCA (Sunset Boulevard, reż. Billy Wilder, 1950)
CHINATOWN (Chinatown, reż. Roman Polański, 1974)
CO SIĘ ZDARZYŁO BABY JANE? (What Ever Happened to Baby Jane?, reż. Robert Aldrich, 1962)
DYKTATOR (The Great Dictator, reż. Charles Chaplin, 1940)
KASYNO (Casino, reż. Martin Scorsese, 1995)
OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972) + sequel
PIANISTA / THE PIANIST (reż. Roman Polański, 2002)
PÓŁ ŻARTEM, PÓŁ SERIO (Some Like It Hot, reż. Billy Wilder, 1959)
PRZEMINĘŁO Z WIATREM (Gone with the Wind, reż. Victor Fleming, 1939)
TRAMWAJ ZWANY POŻĄDANIEM (A Streetcar Named Desire, reż. Elia Kazan, 1951)
WSZYSTKO O EWIE (All About Eve, reż. Joseph L. Mankiewicz, 1950)

Najlepsze filmy polskie:

NÓŻ W WODZIE (reż. Roman Polański, 1962)
BARWY OCHRONNE (reż. Krzysztof Zanussi, 1977)
BOGOWIE (reż. Łukasz Palkowski, 2014)
DZIEŃ ŚWIRA (reż. Marek Koterski, 2002)
IDA (reż. Paweł Pawlikowski, 2013)
OBŁAWA (reż. Marcin Krzyształowicz, 2012)
POCIĄG (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1959)
PRZESŁUCHANIE (reż. Ryszard Bugajski, 1982/1989)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
VABANK (reż. Juliusz Machulski, 1982)
W CIEMNOŚCI (reż. Agnieszka Holland, 2011)
ZEZOWATE SZCZĘŚCIE (reż. Andrzej Munk, 1960)

Skip to content