Przejdź do treści

Wanda Mirowska

Najlepsze filmy:

ŚMIERĆ W WENECJI (Morte a Venezia, reż. Luchino Visconti, 1971)
DZIWOLĄGI (Freaks, reż. Tod Browning, 1932)
GABINET DOKTORA CALIGARI (Das Cabinet des Dr. Caligari, reż. Robert Wiene, 1920)
IDŹ I PATRZ (Idi i smotri, reż. Elem Klimow, 1985)
METROPOLIS (Metropolis, reż. Fritz Lang, 1927)
OSIEM I PÓŁ (, reż. Federico Fellini, 1963)
PERSONA (Persona, reż. Ingmar Bergman, 1966)
PTAKI (The Birds, reż. Alfred Hitchcock, 1963)
SNY (Yume, reż. Akira Kurosawa, Ishirô Honda, 1990)
TYLKO INSTYNKT (Once Were Warriors, reż. Lee Tamahori, 1994)
WIDMO WOLNOŚCI (Le Fantôme de la liberté, reż. Luis Buñuel, 1974)
WIELKIE NADZIEJE (Great Expectations, reż. David Lean, 1946)

Najlepsze filmy polskie:

ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
BAZA LUDZI UMARŁYCH (reż. Czesław Petelski, 1958)
EROICA (reż. Andrzej Munk, 1958)
IDA (reż. Paweł Pawlikowski, 2013)
MATKA JOANNA OD ANIOŁÓW (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1961)
MUZYKANCI (reż. Kazimierz Karabasz, 1960)
PIANISTA / THE PIANIST (reż. Roman Polański, 2002)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
SALTO (reż. Tadeusz Konwicki, 1965)
SAMI SWOI (reż. Sylwester Chęciński, 1967)
TRZEBA ZABIĆ TĘ MIŁOŚĆ (reż. Janusz Morgenstern, 1972)
ZAKAZANE PIOSENKI (reż. Leonard Buczkowski, 1946)

Skip to content