Przejdź do treści

Tomasz Stangierski

Najlepsze filmy:

BOYHOOD (Boyhood, reż. Richard Linklater, 2014)
DRIVE (Drive, reż. Nicolas Winding Refn, 2011)
KSIĘŻNICZKA MONONOKE (Mononoke-hime, reż. Hayao Miyazaki, 1997)
ŁOWCA ANDROIDÓW (Blade Runner, reż. Ridley Scott, 1982)
SEZON NA MIECZNIKA (Lu tempu di li pisci spata, reż. Vittorio De Seta)
MIĘDZY SŁOWAMI (Lost in Translation, reż. Sofia Coppola, 2003)
PIĘTNO ŚMIERCI (Ikiru, reż. Akira Kurosawa, 1952)
ROCCO I JEGO BRACIA (Rocco e i suoi fratelli, reż. Luchino Visconti, 1960)
SZPICEL (Le doulos, reż.  Jean-Pierre Melville, 1962)
UKRYTE (Caché, reż. Michael Haneke, 2005)
WIELKIE PIĘKNO (La grande bellezza, reż. Paolo Sorrentino, 2013)
ZAWRÓT GŁOWY (Vertigo, reż. Alfred Hitchcock, 1958)

Najlepsze filmy polskie:

WALKOWER (reż. Jerzy Skolimowski, 1965)
CZŁOWIEK NA TORZE (reż. Andrzej Munk, 1957)
ĆMA (reż. Tomasz Zygadło, 1980)
ILUMINACJA (reż. Krzysztof Zanussi, 1973)
JAK ŻYĆ (reż. Marcel Łoziński, 1977/1981)
KRZYŻ WALECZNYCH (reż. Kazimierz Kutz, 1958)
NÓŻ W WODZIE (reż. Roman Polański, 1962)
POCIĄG (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1959)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
RYSOPIS (reż. Jerzy Skolimowski, 1965)
STRUKTURA KRYSZTAŁU (reż. Krzysztof Zanussi, 1969)

Skip to content