Przejdź do treści

Tadeusz Sobolewski

Najlepsze filmy:

OSIEM I PÓŁ (, reż. Federico Fellini, 1963)
CLEO OD PIĄTEJ DO SIÓDMEJ (Cléo de 5 à 7, reż. Agnès Varda, 1962)
GOŚCIE WIECZERZY PAŃSKIEJ (Nattvardsgästerna, reż. Ingmar Bergman, 1963)
OKNO NA PODWÓRZE (Rear Window, reż. Alfred Hitchcock, 1954)
SEKRETY I KŁAMSTWA (Secrets & Lies, reż. Mike Leigh, 1996)
STROMBOLI, ZIEMIA BOGA (Stromboli, reż. Roberto Rossellini, 1950)
ŚWIATŁA WIELKIEGO MIASTA (City Lights, reż. Charles Chaplin, 1931)
TOKIJSKA OPOWIEŚĆ (Tōkyō Monogatari, reż. Yasujirô Ozu, 1953)
TOM JONES (Tom Jones, reż. Tony Richardson, 1963)
UMBERTO D. (Umberto D., reż. Vittorio De Sica, 1952)
VIRIDIANA (Viridiana, reż. Luis Buñuel, 1961)
ZIELONY PROMIEŃ (Le rayon vert, reż. Eric Rohmer, 1986)

Najlepsze filmy polskie:

RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
CZŁOWIEK Z MARMURU (reż. Andrzej Wajda, 1977)
IDA (reż. Paweł Pawlikowski, 2013)
NIKT NIE WOŁA (reż. Kazimierz Kutz, 1960)
OSTATNI DZIEŃ LATA (reż. Tadeusz Konwicki, 1958)
PASAŻERKA (reż. Andrzej Munk, 1963)
PĘTLA (reż. Wojciech Jerzy Has, 1958)
POCIĄG (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1959)
POKOLENIE (reż. Andrzej Wajda, 1954)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
PRZYPADEK (reż. Krzysztof Kieślowski, 1981/1987)
ZA ŚCIANĄ (reż. Krzysztof Zanussi, 1971)

Skip to content