Przejdź do treści

Tadeusz Lubelski

Najlepsze filmy:

OSIEM I PÓŁ (, reż. Federico Fellini, 1963)
ANDRIEJ RUBLOW (Andriej Rublow, reż. Andriej Tarkowski, 1966 / 1969)
CZŁOWIEK Z KAMERĄ (Czełowiek s kinoapparatom, reż. Dziga Wiertow, 1929)
DO UTRATY TCHU (À bout de souffle, reż. Jean-Luc Godard, 1960)
DO ZOBACZENIA, CHŁOPCY (Au revoir les enfants, reż. Louis Malle, 1987)
ELIZO, ŻYCIE MOJE (Elisa, vida mía, reż. Carlos Saura, 1977)
HIROSZIMA, MOJA MIŁOŚĆ (Hiroshima, mon amour, reż. Alain Resnais, 1959)
JAK DALEKO STĄD, JAK BLISKO (reż. Tadeusz Konwicki, 1972)
MILCZENIE (Tystnaden, reż. Ingmar Bergman, 1963)
PRZYGODA (L’avventura, reż. Michelangelo Antonioni, 1960)
MŁODY SHERLOCK HOLMES (Sherlock Jr., reż. Buster Keaton, 1924)
ŚMIERĆ W WENECJI (Morte a Venezia, reż. Luchino Visconti, 1971)

Najlepsze filmy polskie:

JAK DALEKO STĄD, JAK BLISKO (reż. Tadeusz Konwicki, 1972)
AMATOR (reż. Krzysztof Kieślowski, 1979)
CZŁOWIEK Z MARMURU (reż. Andrzej Wajda, 1977)
EROICA (reż. Andrzej Munk, 1958)
GORĄCZKA (reż. Agnieszka Holland, 1980)
IDA (reż. Paweł Pawlikowski, 2013)
KRÓTKI FILM O ZABIJANIU (reż. Krzysztof Kieślowski, 1988)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
RYSOPIS (reż. Jerzy Skolimowski, 1965)
SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ (reż. Wojciech Jerzy Has, 1973)
SÓL ZIEMI CZARNEJ (reż. Kazimierz Kutz, 1970)
WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ (reż. Andrzej Wajda, 1969)

Skip to content