Przejdź do treści

Sławomir Kryński

Najlepsze filmy:

OSIEM I PÓŁ (, reż. Federico Fellini, 1963)
AMARCORD (Amarcord, reż. Federico Fellini, 1973)
CHINATOWN (Chinatown, reż. Roman Polański, 1974)
CINEMA PARADISO (Nuovo Cinema Paradiso, reż. Giuseppe Tornatore, 1988)
FANNY I ALEKSANDER (Fanny och Alexander, reż. Ingmar Bergman, 1982)
FRANCUSKI ŁĄCZNIK (The French Connection, reż. William Friedkin, 1971)
LEPIEJ BYĆ NIE MOŻE (As Good as It Gets, reż. James L. Brooks, 1997)
LOT NAD KUKUŁCZYM GNIAZDEM (One Flew Over the Cuckoo’s Nest, reż. Miloš Forman, 1975)
MROCZNY PRZEDMIOT POŻĄDANIA (Cet obscur objet du désir, reż. Luis Buñuel, 1977)
OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972)

PÓŁ ŻARTEM, PÓŁ SERIO (Some Like It Hot, reż. Billy Wilder, 1959)

SKAZA (Damage, reż. Louis Malle, 1992)

Najlepsze filmy polskie:

JAK BYĆ KOCHANĄ (reż. Wojciech Jerzy Has, 1963)
MATKA JOANNA OD ANIOŁÓW (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1961)
MIŚ (reż. Stanisław Bareja, 1981)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
SPOSÓB BYCIA (reż. Jan Rybkowski, 1965)
WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ (reż. Andrzej Wajda, 1969)
ZAKLĘTE REWIRY (reż. Janusz Majewski, 1975)
ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
ZIMOWY ZMIERZCH (reż. Stanisław Lenartowicz, 1956)
ŻYCIE RODZINNE (reż. Krzysztof Zanussi, 1970)

Skip to content