Przejdź do treści

Przemysław Glajzner

Najlepsze filmy:

WIELKIE PIĘKNO (La grande bellezza, reż. Paolo Sorrentino, 2013)
ASFALT (Asphalt, reż. Joe May, 1929)
CHINATOWN (Chinatown, reż. Roman Polański, 1974)
CHŁOPCY Z FERAJNY (Goodfellas, reż. Martin Scorsese, 1990)
DO UTRATY TCHU (À bout de souffle, reż. Jean-Luc Godard, 1960)
FARGO (Fargo, reż. Joel Coen, Ethan Coen, 1996)
LŚNIENIE (The Shining, reż. Stanley Kubrick, 1980)
M – MORDERCA (M, reż. Fritz Lang, 1931)

MARZYCIELE (The Dreamers, reż. Bernardo Bertolucci, 2003)
MECHANICZNA POMARAŃCZA (A Clockwork Orange, reż. Stanley Kubrick, 1971)
OBYWATEL KANE (Citizen Kane, reż. Orson Welles, 1941)
ZAGUBIONA AUTOSTRADA (Lost Highway, reż. David Lynch, 1997)

Najlepsze filmy polskie:

PIANISTA / THE PIANIST (reż. Roman Polański, 2002)
CHRZEST (reż. Marcin Wrona, 2010)
CZŁOWIEK NA TORZE (reż. Andrzej Munk, 1957)
DŁUG (reż. Krzysztof Krauze, 1999)
DO WIDZENIA, DO JUTRA… (reż. Janusz Morgenstern, 1960)
IDA (reż. Paweł Pawlikowski, 2013)
KOBIETA SAMOTNA (reż. Agnieszka Holland, 1981/1987)
PĘTLA (reż. Wojciech Jerzy Has, 1958)
PODWÓJNE ŻYCIE WERONIKI / LA DOUBLE VIE DE VÉRONIQUE (reż. Krzysztof Kieślowski, 1991)
PSY (reż. Władysław Pasikowski, 1992)
WESELE (reż. Wojciech Smarzowski, 2004)
WSPÓLNY POKÓJ (reż. Wojciech Jerzy Has, 1959)

Skip to content