Przejdź do treści

Piotr Zwierzchowski

Najlepsze filmy:

OKRUCHY DNIA (The Remains of the Day, reż. James Ivory, 1993)
CHINATOWN (Chinatown, reż. Roman Polański, 1974)
LAMPART (Il Gattopardo, reż. Luchino Visconti, 1963)
MIŁOŚĆ BLONDYNKI (Lásky jedné plavovlásky, reż. Miloš Forman, 1965)
OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972)
PAT GARRETT I BILLY KID (Pat Garrett & Billy the Kid, reż. Sam Peckinpah, 1973)
PÓŁ ŻARTEM, PÓŁ SERIO (Some Like It Hot, reż. Billy Wilder, 1959)
PORTIER Z HOTELU ATLANTIC (Der letzte Mann, reż. Friedrich Wilhelm Murnau, 1924)
SEKRETY I KŁAMSTWA (Secrets & Lies, reż. Mike Leigh, 1996)
TAM, GDZIE ROSNĄ POZIOMKI (Smultronstället, reż. Ingmar Bergman, 1957)
WSZYSTKO O MOJEJ MATCE (Todo sobre mi madre, reż. Pedro Almodóvar, 1999)
ZAGADKA KASPARA HAUSERA (Jeder für sich und Gott gegen alle, reż. Werner Herzog, 1974)

Najlepsze filmy polskie:

ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
AMATOR (reż. Krzysztof Kieślowski, 1979)
BARWY OCHRONNE (reż. Krzysztof Zanussi, 1977)
DŁUG (reż. Krzysztof Krauze, 1999)
DZIEŃ ŚWIRA (reż. Marek Koterski, 2002)
NA MELINĘ (reż. Stanisław Różewicz, 1965 / 1981)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
RÓŻA (reż. Wojciech Smarzowski, 2012)
ŚMIERĆ PREZYDENTA (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1977)
WŚRÓD NOCNEJ CISZY (reż. Tadeusz Chmielewski, 1978)
ZEZOWATE SZCZĘŚCIE (reż. Andrzej Munk, 1960)

Skip to content