Najlepsze filmy:
JEANNE DIELMAN, BULWAR HANDLOWY, 1080 BRUKSELA (Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles, reż. Chantal Akerman, 1975)
ADOPCJA (Örökbefogadás, reż. Márta Mészáros, 1975)
BEZ DACHU I PRAW (Sans toit ni loi, reż. Agnès Varda, 1985)
BYŁA SOBIE DZIEWCZYNA (An Education, reż. Lone Scherfig, 2009)
CÓRKI PYŁU (Daughters of the Dust, reż. Julie Dash, 1991)
EUROPA EUROPA (reż. Agnieszka Holland, 1990)
FORTEPIAN (The Piano, reż. Jane Campion, 1993)
MOJA WSPANIAŁA KARIERA (My Brilliant Career, reż. Gilian Armstrong, 1979)
OSTATNI ETAP (reż. Wanda Jakubowska, 1947)
SIECI POPOŁUDNIA (Meshes of the Afternoon, reż. Maya Deren, Alexander Hammid, 1943)
STOKROTKI (Sedmikrásky, reż. Věra Chytilová, 1966)
WNIEBOWSTĄPIENIE (Voskhozhdeniye, reż. Łarisa Szepitko, 1977)
Najlepsze filmy polskie:
OSTATNI ETAP (reż. Wanda Jakubowska, 1947)
AKTORZY PROWINCJONALNI (reż. Agnieszka Holland, 1978)
AWANTURA O BASIĘ (reż. Maria Kaniewska, 1959)
BIAŁE MAŁŻEŃSTWO (reż. Magdalena Łazarkiewicz, 1992)
BLUSZCZ (reż. Hanka Włodarczyk, 1982)
BODY/CIAŁO (reż. Małgorzata Szumowska, 2015)
DEBIUTANTKA (reż. Barbara Sass, 1981)
DZIEŃ KOBIET (reż. Maria Sadowska, 2012)
KOBIETA SAMOTNA (reż. Agnieszka Holland, 1981/1987)
PORA UMIERAĆ (reż. Dorota Kędzierzawska, 2007)
TERAZ JA (reż. Anna Jadowska, 2004)
ZAŚLEPIONA (reż. Katarzyna Klimkiewicz, 2012)