Przejdź do treści

Michał Oleszczyk

Najlepsze filmy:

OKNO NA PODWÓRZE (Rear Window, reż. Alfred Hitchcock, 1954)
ATALANTA (L’Atalante, reż. Jean Vigo, 1934)
CIENKA CZERWONA LINIA (The Thin Red Line, reż. Terrence Malick, 1998)
CZŁOWIEK Z KAMERĄ (Czełowiek s kinoapparatom, reż. Dziga Wiertow, 1929)
KOMEDIANCI (Les enfants du paradis, reż. Marcel Carné, 1945)
KONIEC DŁUGIEGO DNIA (The Long Day Closes, reż. Terence Davies, 1992)
NIE ZESTARZEJEMY SIĘ RAZEM (Nous ne vieillirons pas ensemble, reż. Maurice Pialat, 1972)
OBYWATEL KANE (Citizen Kane, reż. Orson Welles, 1941)
ŚWIATŁA WIELKIEGO MIASTA (City Lights, reż. Charles Chaplin, 1931)
TYLKO ANIOŁOWIE MAJĄ SKRZYDŁA (Only Angels Have Wings, reż. Howard Hawks, 1939)
WR – TAJEMNICE ORGANIZMU (W.R. – Misterije organizma, reż. Dušan Makavejev, 1971)
WYCIECZKA NA WIEŚ (Partie de campagne, reż. Jean Renoir, 1936)

Najlepsze filmy polskie:

BARWY OCHRONNE (reż. Krzysztof Zanussi, 1977)
DZIEJE GRZECHU (reż. Walerian Borowczyk, 1975)
INDEKS (reż. Janusz Kijowski, 1977)
NÓŻ W WODZIE (reż. Roman Polański, 1962)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
POŻEGNANIA (reż. Wojciech Jerzy Has, 1958)
PRZEPRASZAM, CZY TU BIJĄ? (reż. Marek Piwowski, 1976)
PRZYPADEK (reż. Krzysztof Kieślowski, 1981/1987)
RĘCE DO GÓRY (reż. Jerzy Skolimowski, 1967/1985)
ŚMIERĆ PREZYDENTA (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1977)
TAŃCZĄCY JASTRZĄB (reż. Grzegorz Królikiewicz, 1977)
ŻYWOT MATEUSZA (reż. Witold Leszczyński, 1968)

Skip to content