Przejdź do treści

Michał Lenarciński

Najlepsze filmy:

OSIEM I PÓŁ (, reż. Federico Fellini, 1963)
CZAS APOKALIPSY (Apocalypse Now, reż. Francis Ford Coppola, 1979)
FANNY I ALEKSANDER (Fanny och Alexander, reż. Ingmar Bergman, 1982)
GABINET DOKTORA CALIGARI (Das Cabinet des Dr. Caligari, reż. Robert Wiene, 1920)

LOT NAD KUKUŁCZYM GNIAZDEM (One Flew Over the Cuckoo’s Nest, reż. Miloš Forman, 1975)
OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972)
PIES ANDALUZYJSKI (Un chien andalou, reż. Luis Buñuel, 1929)
POWIĘKSZENIE (Blowup, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
RZYM (Roma, reż. Federico Fellini, 1972)
SALO, CZYLI 120 DNI SODOMY (Salò o le 120 giornate di Sodoma, reż. Pier Paolo Pasolini, 1975)
SŁODKIE ŻYCIE (La dolce vita, reż. Federico Fellini, 1960)

Najlepsze filmy polskie:

ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
BILANS KWARTALNY (reż. Krzysztof Zanussi, 1974)
CZŁOWIEK Z MARMURU (reż. Andrzej Wajda, 1977)
DEKALOG (reż. Krzysztof Kieślowski, 1988)*
DZIEŃ ŚWIRA (reż. Marek Koterski, 2002)
IDA (reż. Paweł Pawlikowski, 2013)
KOBIETA SAMOTNA (reż. Agnieszka Holland, 1981/1987)
NÓŻ W WODZIE (reż. Roman Polański, 1962)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
PRZESŁUCHANIE (reż. Ryszard Bugajski, 1982/1989)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
WESELE (reż. Wojciech Smarzowski, 2004)

* Zgodnie z zasadami projektu, nie bierzemy pod uwagę seriali.

Skip to content