Przejdź do treści

Marek Sadowski

Najlepsze filmy:

POWIĘKSZENIE (Blowup, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
CASABLANCA (Casablanca, reż. Michael Curtiz, 1942)
DWUNASTU GNIEWNYCH LUDZI (12 Angry Men, reż. Sidney Lumet, 1957)
HANNAH I JEJ SIOSTRY (Hannah and Her Sisters, reż. Woody Allen, 1986)
KABARET (Cabaret, reż. Bob Fosse, 1972)
LAMPART (Il Gattopardo, reż. Luchino Visconti, 1963)
OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972)
POCIĄGI POD SPECJALNYM NADZOREM (Ostře sledované vlaky, reż. Jiří Menzel, 1966)
PULP FICTION (Pulp Fiction, reż. Quentin Tarantino, 1994)
SŁODKIE ŻYCIE (La dolce vita, reż. Federico Fellini, 1960)
TAM, GDZIE ROSNĄ POZIOMKI (Smultronstället, reż. Ingmar Bergman, 1957)
W SAMO POŁUDNIE (High Noon, reż. Fred Zinnemann, 1952)

Najlepsze filmy polskie:

ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
DWA KSIĘŻYCE (reż. Andrzej Barański, 1993)
DZIEŃ ŚWIRA (reż. Marek Koterski, 2002)
LEKCJA MARTWEGO JĘZYKA (reż. Janusz Majewski, 1979)
MATKA KRÓLÓW (reż. Janusz Zaorski, 1982/1987)
PĘTLA (reż. Wojciech Jerzy Has, 1958)
POCIĄG (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1959)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
PRZYPADEK (reż. Krzysztof Kieślowski, 1981/1987)
SÓL ZIEMI CZARNEJ (reż. Kazimierz Kutz, 1970)
WODZIREJ (reż. Feliks Falk, 1978)
ZEZOWATE SZCZĘŚCIE (reż. Andrzej Munk, 1960)

Skip to content