Przejdź do treści

Marcin Pieńkowski

Najlepsze filmy:

POWIĘKSZENIE (Blowup, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
CZAS APOKALIPSY (Apocalypse Now, reż. Francis Ford Coppola, 1979)
FANNY I ALEKSANDER (Fanny och Alexander, reż. Ingmar Bergman, 1982)
GARSONIERA (The Apartment, reż. Billy Wilder, 1960)
ICH NOCE (It Happened One Night, reż. Frank Capra, 1934)
MECHANICZNA POMARAŃCZA (A Clockwork Orange, reż. Stanley Kubrick, 1971)
NA NABRZEŻACH (On the Waterfront, reż. Elia Kazan, 1954)
PODRÓŻE SULLIVANA (Sullivan’s Travels, reż. Preston Sturges, 1941)
PULP FICTION (Pulp Fiction, reż. Quentin Tarantino, 1994)
SŁODKIE ŻYCIE (La dolce vita, reż. Federico Fellini, 1960)
SZCZĘŚLIWY CZŁOWIEK (O Lucky Man!, reż. Lindsay Anderson, 1973)
UCIECZKA SKAZAŃCA (Un condamné à mort s’est échappé ou Le vent souffle où il veut, reż. Robert Bresson, 1956)

Najlepsze filmy polskie:

POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
AKTORZY PROWINCJONALNI (reż. Agnieszka Holland, 1978)
DŁUG (reż. Krzysztof Krauze, 1999)
INDEKS (reż. Janusz Kijowski, 1977)
JEZIORO BODEŃSKIE (reż. Janusz Zaorski, 1985)
KANAŁ (reż. Andrzej Wajda, 1957)
PRZYPADEK (reż. Krzysztof Kieślowski, 1981/1987)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
SZANSA (reż. Feliks Falk, 1979)
WESELE (reż. Wojciech Smarzowski, 2004)
WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ (reż. Andrzej Wajda, 1969)
ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)

Skip to content