Przejdź do treści

Marcin Adamczak

Najlepsze filmy:

OSIEM I PÓŁ (, reż. Federico Fellini, 1963)
TRZECI CZŁOWIEK (The Third Man, reż. Carol Reed, 1949)
POWIĘKSZENIE (Blowup, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972)
CZAS APOKALIPSY (Apocalypse Now, reż. Francis Ford Coppola, 1979)
MECHANICZNA POMARAŃCZA (A Clockwork Orange, reż. Stanley Kubrick, 1971)
ZAWRÓT GŁOWY (Vertigo, reż. Alfred Hitchcock, 1958)
DZIKA BANDA (The Wild Bunch, reż. Sam Peckinpah, 1969)
PIKNIK POD WISZĄCĄ SKAŁĄ (Picnic at Hanging Rock, reż. Peter Weir, 1975)
ZAGUBIONA AUTOSTRADA (Lost Highway, reż. David Lynch, 1997)
DOPAŚĆ CARTERA (Get Carter, reż. Mike Hodges, 1971)
DRUCIARZ, KRAWIEC, ŻOŁNIERZ, SZPIEG (Tinker, Tailor, Soldier, Spy, reż. John Irvin, 1979)*

Najlepsze filmy polskie:

ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
PIĘTRO WYŻEJ (reż. Leon Trystan, 1937)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
EROICA (reż. Andrzej Munk, 1958)
NIEWINNI CZARODZIEJE (reż. Andrzej Wajda, 1960)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
NA WYLOT (reż. Grzegorz Królikiewicz, 1973)
WŚRÓD NOCNEJ CISZY (reż. Tadeusz Chmielewski, 1978)
O-BI, O-BA. KONIEC CYWILIZACJI (reż. Piotr Szulkin, 1985)
NADZÓR (reż. Wiesław Saniewski, 1985)
PSY (reż. Władysław Pasikowski, 1992)
RÓŻA (reż. Wojciech Smarzowski, 2012)

* Zgodnie z zasadami projektu, nie bierzemy pod uwagę seriali.

Skip to content