Najlepsze filmy:
POD OLIWKAMI (Zire darakhatan zeyton, reż. Abbas Kiarostami, 1994)
AKACJE (Las Acacias, reż. Pablo Giorgelli, 2011)
AMARCORD (Amarcord, reż. Federico Fellini, 1973)
KOBIETA I MĘŻCZYZNA (Un homme et une femme, reż. Claude Lelouch, 1966)
KOLA (Kolja, reż. Jan Svěrák, 1996)
MIŁOŚĆ PO POŁUDNIU (L’Amour l’après-midi, reż. Eric Rohmer, 1972)
NAGA WYSPA (Hadaka no shima, reż. Kaneto Shindô, 1960)
PEWNEGO RAZU W ANATOLII (Bır Zamanlar Anadolu’da, reż. Nuri Bilge Ceylan, 2011)
POWIĘKSZENIE (Blowup, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
POŻEGNANIA (Okuribito, reż. Yôjirô Takita, 2008)
UNDERGROUND (Underground, reż. Emir Kusturica, 1995)
ZIMOWY SEN (Kış Uykusu, reż. Nuri Bilge Ceylan, 2014)
Najlepsze filmy polskie:
CZTERY PORY ROKU (reż. Andrzej Kondratiuk, 1984)
BOGOWIE (reż. Łukasz Palkowski, 2014)
KANAŁ (reż. Andrzej Wajda, 1957)
MATKA JOANNA OD ANIOŁÓW (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1961)
NA SREBRNYM GLOBIE (reż. Andrzej Żuławski, 1987)
PODWÓJNE ŻYCIE WERONIKI / LA DOUBLE VIE DE VÉRONIQUE (reż. Krzysztof Kieślowski, 1991)
POTOP (reż. Jerzy Hoffman, wersja montażowa z roku 2014)
RÓŻA (reż. Wojciech Smarzowski, 2012)
TAKIEGO PIĘKNEGO SYNA URODZIŁAM (reż. Marcin Koszałka, 1999)
TRZECIA CZĘŚĆ NOCY (reż. Andrzej Żuławski, 1971)
UKRAINA. NARODZINY NARODU (reż. Jerzy Hoffman, 2007)
WOJACZEK (reż. Lech Majewski, 1999)