Przejdź do treści

Lech Majewski

Najlepsze filmy:

OSIEM I PÓŁ (, reż. Federico Fellini, 1963)
ANDRIEJ RUBLOW (Andriej Rublow, reż. Andriej Tarkowski, 1966 / 1969)
DAMA Z SZANGHAJU (The Lady from Shanghai, reż. Orson Welles, 1947)
EWANGELIA WEDŁUG ŚW. MATEUSZA (Il vangelo secondo Matteo, reż. Pier Paolo Pasolini, 1964)
OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972)
POWIĘKSZENIE (Blowup, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
SIÓDMA PIECZĘĆ (Det sjunde inseglet, reż. Ingmar Bergman, 1957)
SŁODKIE ŻYCIE (La dolce vita, reż. Federico Fellini, 1960)
STRATEGIA PAJĄKA (La strategia del ragno, reż. Bernardo Bertolucci, 1970)
VIRIDIANA (Viridiana, reż. Luis Buñuel, 1961)
ZAWÓD: REPORTER (Professione: reporter, reż. Michelangelo Antonioni, 1975)
ZWIERCIADŁO (Zierkało, reż. Andriej Tarkowski, 1975)

Najlepsze filmy polskie:

SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ(reż. Wojciech Jerzy Has, 1973)
ARIA DLA ATLETY (reż. Filip Bajon, 1979)
FARAON(reż. Jerzy Kawalerowicz, 1966)
ILUMINACJA(reż. Krzysztof Zanussi, 1973)
KANAŁ (reż. Andrzej Wajda, 1957)
NA WYLOT (reż. Grzegorz Królikiewicz, 1973)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
POŻEGNANIA(reż. Wojciech Jerzy Has, 1958)
RYSOPIS(reż. Jerzy Skolimowski, 1965)
SÓL ZIEMI CZARNEJ(reż. Kazimierz Kutz, 1970)
ŻYWOT MATEUSZA (reż. Witold Leszczyński, 1968)

Skip to content