Przejdź do treści

Katarzyna Mąka-Malatyńska

Najlepsze filmy:

PAT GARRETT I BILLY KID (Pat Garrett & Billy the Kid, reż. Sam Peckinpah, 1973)
AŻ POLEJE SIĘ KREW (There Will Be Blood, reż. Paul Thomas Anderson, 2007)
BOYHOOD (Boyhood, reż. Richard Linklater, 2014)
CICHE ŚWIATŁO (Stellet licht, reż. Carlos Reygadas, 2007)
CIENKA, NIEBIESKA LINIA (The Thin Blue Line, reż. Errol Morris, 1988)
DO ZOBACZENIA, CHŁOPCY (Au revoir les enfants, reż. Louis Malle, 1987)
KIESZONKOWIEC (Pickpocket, reż. Robert Bresson, 1959)
PIĘĆ ŁATWYCH UTWORÓW (Five Easy Pieces, reż. Bob Rafelson, 1970)
POWIĘKSZENIE (Blowup, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
ROZMOWA (The Conversation, reż. Francis Ford Coppola, 1974)
ŚMIERĆ W WENECJI (Morte a Venezia, reż. Luchino Visconti, 1971)
TAKSÓWKARZ (Taxi Driver, reż. Martin Scorsese, 1976)

Najlepsze filmy polskie:

KORNBLUMENBLAU (reż. Leszek Wosiewicz, 1988)
ARIA DLA ATLETY (reż. Filip Bajon, 1979)
BARIERA (reż. Jerzy Skolimowski, 1966)
DWAJ LUDZIE Z SZAFĄ (reż. Roman Polański, 1958)
ILUMINACJA (reż. Krzysztof Zanussi, 1973)
JAK ŻYĆ (reż. Marcel Łoziński, 1977/1981)
MIEJSCE URODZENIA (reż. Paweł Łoziński, 1992)
SIEDEM KOBIET W RÓŻNYM WIEKU (reż. Krzysztof Kieślowski, 1978)
WANDA GOŚCIMIŃSKA. WŁÓKNIARKA (reż. Wojciech Wiszniewski, 1975)
WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ (reż. Andrzej Wajda, 1969)
ZEZOWATE SZCZĘŚCIE (reż. Andrzej Munk, 1960)

Skip to content