Najlepsze filmy:
CIENIE ZAPOMNIANYCH PRZODKÓW (Tini zabutykh predkiv, reż. Siergiej Paradżanow, 1964)
AMERICAN BEAUTY (American Beauty, reż. Sam Mendes, 1999)
BARWY GRANATU (Sayat Nova, reż. Siergiej Paradżanow, 1968)
BRZDĄC (The Kid, reż. Charles Chaplin, 1921)
EWANGELIA WEDŁUG ŚW. MATEUSZA (Il vangelo secondo Matteo, reż. Pier Paolo Pasolini, 1964)
JEANNE DIELMAN, BULWAR HANDLOWY, 1080 BRUKSELA (Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles, reż. Chantal Akerman, 1975)
KRÓL EDYP (Edipo re, reż. Pier Paolo Pasolini, 1967)
LUDZKOŚĆ (L’Humanité, reż. Bruno Dumont, 1999)
MEDEA (Medea, reż. Pier Paolo Pasolini, 1969)
POTĘPIENIE (Kárhozat, reż. Béla Tarr, 1988)
STALKER (Stalker, reż. Andriej Tarkowski, 1979)
WIECZÓR KUGLARZY (Gycklarnas afton, reż. Ingmar Bergman, 1953)
ZŁY PORUCZNIK (Bad Lieutenant, reż. Abel Ferrara, 1992)
Najlepsze filmy polskie:
JAK BYĆ KOCHANĄ(reż. Wojciech Jerzy Has, 1963)
ARCHEOLOGIA (reż. Andrzej Brzozowski, 1967)
ESSENTIAL KILLING (reż. Jerzy Skolimowski, 2010)
JAŃCIO WODNIK (reż. Jan Jakub Kolski, 1993)
NOCE I DNIE (reż. Jerzy Antczak, 1975)
PASAŻERKA (reż. Andrzej Munk, 1963)
PĘTLA (reż. Wojciech Jerzy Has, 1958)
PODWÓJNE ŻYCIE WERONIKI / LA DOUBLE VIE DE VÉRONIQUE (reż. Krzysztof Kieślowski, 1991)
POŻEGNANIA (reż. Wojciech Jerzy Has, 1958)
ROZMOWA Z CZŁOWIEKIEM Z SZAFY (reż. Mariusz Grzegorzek, 1993)
WAHADEŁKO (reż. Filip Bajon, 1981)
WIECZNE PRETENSJE (reż. Grzegorz Królikiewicz, 1974)