Przejdź do treści

Dorota Skotarczak

Najlepsze filmy:

TOWARZYSZE BRONI (La Grande Illusion, reż. Jean Renoir, 1937)
GILDA (Gilda, reż. Charles Vidor, 1946)
KABARET (Cabaret, reż. Bob Fosse, 1972)
LAMPART (Il Gattopardo, reż. Luchino Visconti, 1963)
MIŁOŚĆ BLONDYNKI (Lásky jedné plavovlásky, reż. Miloš Forman, 1965)
OKNO NA PODWÓRZE (Rear Window, reż. Alfred Hitchcock, 1954)
ORFEUSZ (Orphée, reż. Jean Cocteau, 1950)
PRZYGODA (L’avventura, reż. Michelangelo Antonioni, 1960)
RZYM (Roma, reż. Federico Fellini, 1972)
SŁODKIE ŻYCIE (La dolce vita, reż. Federico Fellini, 1960)
TRON WE KRWI (Kumonosu-jô, reż. Akira Kurosawa, 1957)
VIRIDIANA (Viridiana, reż. Luis Buñuel, 1961)

Najlepsze filmy polskie:

ZAPOMNIANA MELODIA (reż. Konrad Tom, Jan Fethke, 1938)
AWANS (reż. Janusz Zaorski, 1974)
BARWY OCHRONNE (reż. Krzysztof Zanussi, 1977)
CZŁOWIEK Z MARMURU (reż. Andrzej Wajda, 1977)
FARAON (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1966)
MIŚ (reż. Stanisław Bareja, 1981)
NOCE I DNIE (reż. Jerzy Antczak, 1975)
SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ (reż. Wojciech Jerzy Has, 1973)
STRUKTURA KRYSZTAŁU (reż. Krzysztof Zanussi, 1969)
ZAGUBIONE UCZUCIA (reż. Jerzy Zarzycki, 1957)
ZAKAZANE PIOSENKI (reż. Leonard Buczkowski, 1946)
ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)

Skip to content