Przejdź do treści

Dorota Ostrowska-Orlińska

Najlepsze filmy:

POWIĘKSZENIE (Blowup, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
AMADEUSZ (Amadeus, reż. Miloš Forman, 1984)
CZAS APOKALIPSY (Apocalypse Now, reż. Francis Ford Coppola, 1979)
GOŚCIE WIECZERZY PAŃSKIEJ (Nattvardsgästerna, reż. Ingmar Bergman, 1963)
LEWIATAN (Leviafan, reż. Andriej Zwiagincew, 2014)
NA LOS SZCZĘŚCIA, BALTAZARZE! (Au hasard Balthazar, reż. Robert Bresson, 1966)
OBYWATEL KANE (Citizen Kane, reż. Orson Welles, 1941)
OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972)
OSIEM I PÓŁ (, reż. Federico Fellini, 1963)
RASHOMON (Rashômon, reż. Akira Kurosawa, 1950)
ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
ZMIERZCH BOGÓW (La caduta degli dei, reż. Luchino Visconti, 1969)

Najlepsze filmy polskie:

ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
CZŁOWIEK Z MARMURU (reż. Andrzej Wajda, 1977)
DZIEŃ ŚWIRA (reż. Marek Koterski, 2002)
FARAON (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1966)
NÓŻ W WODZIE (reż. Roman Polański, 1962)
POCIĄG (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1959)
POTOP (reż. Jerzy Hoffman, 1974)
PRZYPADEK (reż. Krzysztof Kieślowski, 1981/1987)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
RÓŻA (reż. Wojciech Smarzowski, 2012)
SEKSMISJA (reż. Juliusz Machulski, 1984)
WESELE (reż. Andrzej Wajda, 1973)

Skip to content