Przejdź do treści

Andrzej Fogler

Najlepsze filmy:

POWIĘKSZENIE (Blowup, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
AMADEUSZ (Amadeus, reż. Miloš Forman, 1984)
AMELIA (Le fabuleux destin d’Amélie Poulain, reż. Jean-Pierre Jeunet, 2001)
DARLING (Darling, reż. John Schlesinger, 1965)
JEŻELI …. (If…., reż. Lindsay Anderson, 1968)
MANHATTAN (Manhattan, reż. Woody Allen, 1979)
MROCZNY PRZEDMIOT POŻĄDANIA (Cet obscur objet du désir, reż. 
Luis Buñuel, 1977)
OBYWATEL KANE (Citizen Kane, reż. Orson Welles, 1941)
OKNO NA PODWÓRZE (Rear Window, reż. Alfred Hitchcock, 1954)
W SAMO POŁUDNIE (High Noon, reż. Fred Zinnemann, 1952)
WINDĄ NA SZAFOT (Ascenseur pour l’échafaud, reż. Louis Malle, 1958)
ZAWRÓT GŁOWY (Vertigo, reż. Alfred Hitchcock, 1958)

Najlepsze filmy polskie:

ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
DOLINA ISSY (reż. Tadeusz Konwicki, 1982)
DRESZCZE (reż. Wojciech Marczewski, 1981)
IDA (reż. Paweł Pawlikowski, 2013)
ILUMINACJA (reż. Krzysztof Zanussi, 1973)
NÓŻ W WODZIE (reż. Roman Polański, 1962)
POCIĄG (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1959)
PRZESŁUCHANIE (reż. Ryszard Bugajski, 1982/1989)
PRZYPADEK (reż. Krzysztof Kieślowski, 1981/1987)
RĘCE DO GÓRY (reż. Jerzy Skolimowski, 1967/1985)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
ZEZOWATE SZCZĘŚCIE (reż. Andrzej Munk, 1960)

 
Skip to content