Przejdź do treści

Andrzej Barański

Najlepsze filmy:

AMARCORD (Amarcord, reż. Federico Fellini, 1973)
DYSKRETNY UROK BURŻUAZJI (Le charme discret de la bourgeoisie, reż.
Luis Buñuel, 1972)
DZIAŁA NAVARONY (The Guns of Navarone, reż. J. Lee Thompson, 1961)
FANNY I ALEKSANDER (Fanny och Alexander, reż. Ingmar Bergman, 1982)
NAGA WYSPA (Hadaka no shima, reż. Kaneto Shindô, 1960)
NIEPOKOJE WYCHOWANKA TÖRLESSA (Der Junge Törless, reż. Volker Schlöndorff, 1966)
POCIĄGI POD SPECJALNYM NADZOREM (Ostře sledované vlaky, reż. Jiří Menzel, 1966)
PRZYGODA (L’avventura, reż. Michelangelo Antonioni, 1960)
RIO BRAVO (Rio Bravo, reż. Howard Hawks, 1959)
SAMOTNOŚĆ DŁUGODYSTANSOWCA (The Loneliness of the Long Distance Runner, reż.
Tony Richardson, 1962)
ŚMIERĆ W WENECJI (Morte a Venezia, reż. Luchino Visconti, 1971)
WAKACJE PANA HULOT (Les Vacances de Monsieur Hulot, reż.
Jacques Tati, 1953)

Najlepsze filmy polskie:

NOCE I DNIE (reż. Jerzy Antczak, 1975)
BAZA LUDZI UMARŁYCH (reż. Czesław Petelski, 1958)
BRZEZINA (reż. Andrzej Wajda, 1970)
EROICA (reż. Andrzej Munk, 1958)
MATKA KRÓLÓW (reż. Janusz Zaorski, 1982/1987)
NIKT NIE WOŁA (reż. Kazimierz Kutz, 1960)
OSTATNI DZIEŃ LATA (reż. Tadeusz Konwicki, 1958)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
SPOKÓJ (reż. Krzysztof Kieślowski, 1976)
STRUKTURA KRYSZTAŁU (reż. Krzysztof Zanussi, 1969)
ZAKAZANE PIOSENKI (reż. Leonard Buczkowski, 1946)
ZIMOWY ZMIERZCH (reż. Stanisław Lenartowicz, 1956)

Skip to content