Najlepsze filmy:
OSIEM I PÓŁ (8½, reż. Federico Fellini, 1963)
DIAMENTY NOCY (Démanty noci, reż. Ján Němec, 1964)
DO UTRATY TCHU (À bout de souffle, reż. Jean-Luc Godard, 1960)
EWANGELIA WEDŁUG ŚW. MATEUSZA (Il vangelo secondo Matteo, reż. Pier Paolo Pasolini, 1964)
KIESZONKOWIEC (Pickpocket, reż. Robert Bresson, 1959)
OBYWATEL KANE (Citizen Kane, reż. Orson Welles, 1941)
OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972) + sequel
STOKROTKI (Sedmikrásky, reż. Věra Chytilová, 1966)
SZCZĘŚCIE (Le bonheur, reż. Agnès Varda, 1965)
TAM, GDZIE ROSNĄ POZIOMKI (Smultronstället, reż. Ingmar Bergman, 1957)
ZWIERCIADŁO (Zierkało, reż. Andriej Tarkowski, 1975)
Najlepsze filmy polskie:
ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)
BARWY OCHRONNE (reż. Krzysztof Zanussi, 1977)
BRZEZINA (reż. Andrzej Wajda, 1970)
CZŁOWIEK Z MARMURU (reż. Andrzej Wajda, 1977)
DANTON (reż. Andrzej Wajda, 1983)
IDA (reż. Paweł Pawlikowski, 2013)
NIKT NIE WOŁA (reż. Kazimierz Kutz, 1960)
PERSONEL (reż. Krzysztof Kieślowski, 1975)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
PRZYPADEK (reż. Krzysztof Kieślowski, 1981/1987)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
ZEZOWATE SZCZĘŚCIE (reż. Andrzej Munk, 1960)