Przejdź do treści

Natasza Ziółkowska-Kurczuk

Najlepsze filmy:

SŁODKIE ŻYCIE (La dolce vita, reż. Federico Fellini, 1960)
AUTOR WIDMO (The Ghost Writer, reż. Roman Polański, 2010)
CZŁOWIEK Z KAMERĄ (Czełowiek s kinoapparatom, reż. Dziga Wiertow, 1929)
DO UTRATY TCHU (À bout de souffle, reż. Jean-Luc Godard, 1960)
DZIECKO WOJNY (Ivanovo detstvo, reż. Andriej Tarkowski, 1962)
NOCNY KOWBOJ (Midnight Cowboy, reż. John Schlesinger, 1969)
OBYWATEL KANE (Citizen Kane, reż. Orson Welles, 1941)
PANCERNIK POTIOMKIN (Bronienosiec Potiomkin, reż. Siergiej Eisenstein, 1925)
POWIĘKSZENIE (Blowup, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
ROZMOWA (The Conversation, reż. Francis Ford Coppola, 1974)
ŚCIANA (Pink Floyd The Wall, reż. Alan Parker, 1982)
ŚMIERĆ W WENECJI (Morte a Venezia, reż. Luchino Visconti, 1971)

Najlepsze filmy polskie:

SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ (reż. Wojciech Jerzy Has, 1973)
IMAGINE (reż. Andrzej Jakimowski, 2012)
JAK BYĆ KOCHANĄ (reż. Wojciech Jerzy Has, 1963)
MUZYKANCI (reż. Kazimierz Karabasz, 1960)
POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)
PRZYPADEK (reż. Krzysztof Kieślowski, 1981/1987)
RODZINA CZŁOWIECZA (reż. Władysław Ślesicki, 1966)
WESELE (reż. Andrzej Wajda, 1973)
WNIEBOWZIĘCI (reż. Andrzej Kondratiuk, 1973)
WSZYSTKO MOŻE SIĘ PRZYTRAFIĆ (reż. Marcel Łoziński, 1995)
ZBRODNIA I KARA (reż. Piotr Dumała, 2000)
ŻYWOT MATEUSZA (reż. Witold Leszczyński, 1968)

Skip to content