DKF Człowiek w Zagrożeniu: „Kobieta z piątej dzielnicy” (2011) i spotkanie z Ryszardem Lenczewskim
7 listopada 2023
Gościem DKF-u Człowiek w Zagrożeniu był Ryszard Lenczewski, operator, laureat Złotych Lwów, Europejskiej Nagrody Filmowej oraz BAFTA, nominowany do Oscara za najlepsze zdjęcia do Idy.
fot. Mikołaj Zacharow
— O zdjęciach do filmu„Kobieta z piątej dzielnicy” można przeczytać bardzo dobre opinie – Ryszard Lenczewski zaprasza nas do smakowania filmowej rzeczywistości. Jego zdjęcia są na wskroś nieoczywiste, ale dalekie od jakiejkolwiek pretensjonalności.— rozpoczęła spotkanie prowadząca spotkanie, Anna Michalska z Muzeum Kinematografii w Łodzi.
fot. Mikołaj Zacharow
— Dłuższe obiektywy, mała głębia ostrości, kadrowanie, dopasowane do konkretnej sceny – to wszystko było intuicyjne. W tym filmie, który jest filmem niemal dokumentalnym, obserwowaliśmy to, co wydarzyło się podczas prób, bo właśnie to pozwoliło nam uzyskać prawdę— Ryszard Lenczewski relacjonował pracę przy„Kobieta z piątej dzielnicy”(2011) w reżyserii Pawła Pawlikowskiego.
fot. Mikołaj Zacharow
Wybitny operator wspominał ponad 15 letnią współpracę z reżyserem Pawłem Pawlikowskim, podkreślając, że do czasu rozpoczęcia „Idy” była ona w większości improwizacją.
fot. Mikołaj Zacharow
— W „Kobieta z piątej dzielnicy”pierwszy raz pierwszy raz pojawia się u Pawlikowskiego Joanna Kulig. Podobno była to rola pisana specjalnie dla niej. Asia była świetna, nie mieliśmy żadnych próbnych zdjęć, jedynie ingerowałem w jej charakteryzację…— zdradził nasz gość.
Dziękujemy za liczny udział i dyskusję!
fot. Mikołaj Zacharow
Zobacz fragment spotkania z Ryszardem Lenczewskim:
Dyskusyjny Klub Filmowy Człowiek w Zagrożeniu jest dofinansowany ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz ze środków Miasta Łodzi.
Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.W porządku.Nie wyrażam zgody.Polityka prywatności