Przejdź do treści

9 kropek. Program edukacyjno-artystyczny dla dzieci i młodzieży oraz nauczycieli ze szkół podstawowych

9 kropek to jedna z popularnych łamigłówek, w której celem jest połączenie dziewięciu punktów za pomocą czterech prostych linii, bez odrywania ołówka od papieru. Kluczowe w zagadce jest myślenie poza ramami układu kropek. Rozwiązanie ilustruje, że czasem trzeba myśleć poza oczywistymi granicami, aby znaleźć odpowiedź.

Łamigłówka to idealny punkt wyjścia do muzealnego projektu edukacyjno-artystycznego z zakresu sztuki, filmu, psychologii emocji i szeroko pojętej edukacji kulturalnej oraz tematów z nimi związanych. Realizowany we współpracy ze szkołami podstawowymi i Fundacją Słonie na Balkonie polegać ma na udzielaniu wsparcia oraz dawaniu edukatorom, pedagogom nowych narzędzi do pracy z dziećmi i młodzieżą. Dla tych ostatnich interdyscyplinarne warsztaty o emocjach będą fascynującym i angażującym doświadczeniem edukacyjnym. Pozwolą na integrację różnych obszarów, od analizy filmu animowanego po eksperymentowanie z własnym wyrażaniem emocji. Ponadto, będą świetnym narzędziem do rozwijania empatii i zrozumienia różnorodności emocji.

Idea projektu

Wspieranie realizacji podstawy programowej przedmiotów artystycznych oraz zainteresowanie dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów i nauczycieli współczesnymi trendami w edukacji artystycznej.

Dlaczego warto?
• Stymulowanie kreatywności: pomagamy dzieciom i ich opiekunom zrozumieć, że w twórczości liczy się nie tylko efekt końcowy, ale również sam proces tworzenia.
• Rozwój psychiczny: uczymy dzieci, jak ważne jest pokazywanie emocji i dbanie o dobrostan psychiczny.
• Kompetencje kulturowe i społeczne: kształtujemy umiejętności niezbędne do funkcjonowania w szkole, domu i społeczeństwie.

Co oferujemy w ramach zajęć?
1. Seanse filmowe: pokazy klasycznych polskich animacji.
2. Warsztaty twórcze: zajęcia oparte na wyrażaniu emocji poprzez sztukę.
3. Wsparcie dla nauczycieli: dwa scenariusze lekcji do wykorzystania w szkole.

Jak przebiegają zajęcia?

1. Powitanie i wprowadzanie do zagadki 9 kropek.
2. Zastosowanie zagadki w życiu codziennym. Zastąpienie 9 kropek 9 emotikonami przedstawiającymi 9 różnych emocji i uczuć. Opowieść o podstawowych emocjach i ich wyrażaniu.
3. Pokaz filmu z serii: klasyki polskiej animacji. Analiza wybranych scen i środków wyrazu użytych przez twórców filmowych podkreślających emocje na ekranie.
• Klasy 1-4 oglądają i analizują z edukatorem odcinek z serii „Zaczarowany ołówek”
• Klasy 5-8 oglądają i analizują z edukatorem film „Kinematograf” w reż. T. Bagińskiego.
4. Wyrażanie emocji. Krótkie gry i ćwiczenia wprowadzające do warsztatu artystycznego, w których uczestnicy eksperymentują z wyrażaniem różnych emocji i uczuć.
5. Warsztat artystyczny. Uczestnicy będą mieli okazję praktycznie wyrazić różne emocje za pomocą warsztatu plastycznego lub dźwiękowego (do wyboru przez nauczyciela podczas rezerwacji zajęć) Praca indywidualna lub zespołowa.
6. Prezentacja prac z omówieniem przedstawianych emocji.
7. Refleksja i podsumowanie. Warsztaty zakończą się sesją refleksyjną, w której uczestnicy mogą dzielić się swoimi doświadczeniami, odkryciami i tym, co wynieśli z warsztatów.

Szczegóły organizacyjne

Zajęcia odbywają się w siedzibie Muzeum Kinematografii w Łodzi przy placu Zwycięstwa 1. W muzeum jest do dyspozycji nowoczesna sala kinowa wyposażona w profesjonalny system do projekcji cyfrowych z nagłośnieniem. Przewidujemy alternatywnie warsztaty w szkołach lub instytucjach dla grup ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Czas trwania zajęć: od 2 do 2,5 godzin.
Czas trwania projektu: od 9 września do 16 grudnia 2024 roku.
Udział jest bezpłatny dla uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Uprzejmie informujemy, że limit miejsc dla szkół został wyczerpany.

Szczegółowych informacji udziela koordynatorka programu Magda Pelska:
m.pelska@kinomuzeum.pl
tel. 42 674 09 57 w.151; 501 37 266
Zapraszamy wszystkie dzieci, młodzież oraz nauczycieli
ze szkół podstawowych do udziału w naszym programie!

Pobierz pakiet dla nauczycieli i edukatorów

Zobacz relację

20.09.2024 (piątek) 
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Orląt Lwowskich w Łodzi – 47 uczestników

Dwie klasy czwarte zainaugurowały cykl zajęć edukacyjnych.

Na kartce znajduje się 9 kropek. Waszym zadaniem jest połączenie wszystkich tych kropek przy użyciu czterech prostych linii, bez odrywania ołówka od kartki – rozpoczęła edukatorka.
Jakie były reakcje uczniów pierwszych zajęć? Od ja rozwiązałem! i to proste! po nie, jednak nie, to nietuzinkowe, to o nie jest łatwe zadanie.

Zobacz i przeczytaj relację ze Szkoły Podstawowej nr  7. 

Dziękujemy!

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Dwie prowadzące osoby stoją na scenie i rozmawiają z grupą dzieci. Na ekranie z tyłu wyświetlone są emotikony przedstawiające różne emocje. Dzieci aktywnie uczestniczą w warsztatach, niektóre podnoszą ręce, aby zadać pytanie lub odpowiedzieć na pytanie prowadzących.
Grupa dzieci siedzących na scenie. Biorą udział w warsztatach. Na dużym ekranie z przodu wyświetlone są proste emotikony przedstawiające różne emocje, takie jak smutek, radość, złość itp. Prowadząca warsztaty osoba stoi z boku, rozmawiając z uczestnikami.
Dzieci siedzą na widowni w rzędach, trzymając w rękach kartki z dziewięcioma kropkami. Są skoncentrowane na wykonywaniu zadania związanego z tymi kropkami, prawdopodobnie nawiązującego do omawianych na warsztatach emocji.
Dzieci siedzą na widowni, a na scenie znajdują się dwie osoby prowadzące warsztaty. Na ekranie wyświetlone jest dziewięć kropek, które są prawdopodobnie częścią zadania związanego z zajęciami. Warsztaty wydają się angażować dzieci w interaktywne zadania związane z kropkami i emocjami.

26.09.2024 (czwartek) 
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Orląt Lwowskich w Łodzi – 37 uczestników

Kolejne dwie klasy czwarte ze szkoły nr 7 odwiedziły nasze muzeum. Ponownie było filmowo i emocjonalnie, o czym świadczyło zaangażowanie i relacje uczniów. 

Namalowałam szczęście, ponieważ pracowanie z tą grupą było radosne i dobrze się bawiliśmy tworząc kolaż emocji. Narysowałam taką emocję, która mi towarzyszyła – podzieliła się z nami jedna z uczennic. Narysowaliśmy kolaż, bo byliśmy bardzo rozbawieni, była fajna atmosfera i po prostu każdy narysował coś innego, co przedstawia radość – opowiedzieli inni uczniowie.

Każdy ma inne emocje, więc narysowaliśmy wiele uczuć, gdyż one się zmieniają – podsumował zajęcia Eryk. 

Zobacz i przeczytaj relację ze Szkoły Podstawowej nr  7. 

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Dzieci siedzą na widowni, a prowadząca warsztaty przemieszcza się między rzędami, pomagając uczestnikom. Na ekranie wyświetlone są emotikony przedstawiające różne emocje oraz logo „9 Kropek,” co wskazuje na tematykę zajęć, związanych z rozpoznawaniem i wyrażaniem uczuć.
Praca plastyczna, w której dzieci użyły wycinanek i zgniecionego papieru do stworzenia kolorowych twarzy, reprezentujących różne emocje. Na kartce widoczne są radosne postacie i kolorowe fragmenty, co wskazuje na kreatywne podejście do tematu zajęć.
Grupa dzieci prezentuje swoją pracę plastyczną na scenie, trzymając duży arkusz z rysunkami i wycinankami przedstawiającymi różne emocje. Jedno z dzieci mówi do mikrofonu, opisując efekty pracy grupowej, podczas gdy prowadząca uważnie słucha.
Rysunki na kartce przedstawiają różne emocje, oznaczone słowami „radość” i „szczęście,” namalowane w różnych kształtach przez dzieci. Są to proste, uśmiechnięte buźki, wykonane w ramach warsztatów związanych z emocjami.

27.09.2024 (piątek) 
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Komisji Edukacji Narodowej w Łodzi – 23 uczestników

Klasy siódma i ósma pracowały z filmem Kinematograf w reż. T. Bagińskiego.

Jakie emocje towarzyszyły Wam podczas oglądania filmu i tworzeniu kolażu plastycznego? – zapytała edukatorka. Jesteśmy z koleżankami radosne, ale też smutne i zdziwione. Radosne, gdyż te zajęcia były bardzo dobre i nam się spodobały. Smutne dlatego, że ten film był i smutny, ale i pouczający. Zdziwione, bardzo zaskoczone byłyśmy fabułą, szczególnie losami głównej bohaterki. Na naszej pracy są kolory odpowiadające tym uczuciom. Oraz tęcza, gdyż emocje mają różne zabarwienie emocjonalne – odpowiedziała Karina.

Dziewczyny się bardzo postarały. Praca jest wymowna. W prosty sposób pokazały emocje. I smutek, który pojawił się w związku z filmem i radość towarzysząca warsztatom. Dziękujemy pięknie za zajęcia – podsumowała jedna z nauczycielek.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Prowadzący warsztaty - kobieta i mężczyzna omawiają z dziećmi projekcję filmu "Kinematograf" w reżyserii Tomasza Bagińskiego. Na ekranie w tle widnieje tytuł filmu oraz logo „9 Kropek.” Warsztaty skupiają się na analizie emocji wyrażanych w filmie, co angażuje uczestników do aktywnego udziału.
Na dużym ekranie wyświetlany jest fragment animacji w ciemnej sali kinowej, ukazujący starszego mężczyznę przed obrazem, co sugeruje, że dzieci oglądają film, prawdopodobnie w ramach warsztatów o emocjach. Atmosfera w sali jest skupiona na prezentacji wizualnej.
Kobieta siedzi na scenie, a na ekranie wyświetlany jest fragment animacji przedstawiający starszego mężczyznę. Prawdopodobnie jest to część warsztatów, w których dzieci analizują film pod kątem emocji.
twarz podzielona na dwie połowy, symbolizujące przeciwstawne emocje: smutek (z lewej, łzy) i radość (z prawej, uśmiech). Dodatkowo obrazek jest ozdobiony różowymi warkoczami, chmurkami po lewej stronie, słońcem w prawym górnym rogu i tęczą w prawym dolnym rogu.

16.10.2024 (środa) 
Szkoła Podstawowa nr 182 w Łodzi – 19 uczestników

Bazą do pracy klasy drugiej był Zaczarowany ołówek – polski animowany serial rysunkowy dla dzieci zrealizowany w Studio Małych Form Filmowych Se-ma-for w latach 1964–1977.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Sala kinowa z prezentacją – prowadząca siedzi przed ekranem z grafiką "9 Kropek," rozmawiając z grupą dzieci.
Sala kinowa – ekran wyświetla grafikę z napisem "Zaczarowany Ołówek," a widzowie siedzą w półmroku.
rozłożone prace plastyczne z emotikonami i różnymi elementami dekoracyjnymi, obok pudełko z materiałami.
dzieci oglądają i omawiają plakat z emotikonami, obok nich prowadząca stoi z rysunkiem

17.10.2024 (czwartek)
Szkoła Podstawowa w Dłutowie – 17 uczestników

O emocjach rozmawiali uczniowie klasy czwartej. Podczas spotkania mieli okazję wyrazić siebie poprzez… grę na instrumentach.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

dzieci siedzą w kręgu, unosząc marakasy w górę, podczas aktywności z muzyką i emocjami na scenie
dzieci siedzą na scenie przed ekranem z grafiką "9 Kropek," słuchając prowadzącej.
dzieci siedzą na podłodze wokół rozłożonych obrazków z różnymi wyrazami twarzy symbolizującymi emocje.
grupa dzieci stoi i porusza się po scenie przed ekranem z ilustracjami emocji.

18.10.2024 (piątek)
Szkoła Podstawowa nr 206 w Łodzi – 39 uczestników

Uczniowie klasy drugiej tym razem tworzyli swoje emocje w formie rysunków i kolaży.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

kilkoro dzieci siedzi na brzegu sceny, prezentując swoje prace plastyczne z emotikonami.
kolaż przedstawiający różne kolorowe, wycięte twarze o zabawnych wyrazach emocji.
dzieci siedzą na fotelach, rozmawiając i oglądając swoje prace plastyczne

20.10.2024 (niedziela)
Spotkanie otwarte – 6 uczestników

Dzieci w wieku 8-12 lat uczestniczyły w zajęciach twórczych, podczas których poprzez różnorodne aktywności, takie jak prace rękodzielnicze i zabawy poznawały różne emocje. Dzięki angażującym warsztatom miały okazję wyrażać swoje uczucia i kreatywność, tworząc własne interpretacje emocji za pomocą rysunków, ozdób oraz wspólnej zabawy.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

czwórka dzieci stoi tyłem przed ekranem z ilustracjami emocji, unosząc w górę samodzielnie wykonane akcesoria.
duża, kolorowa płachta leży na podłodze, na której ułożono kartki z rysunkami emocji, otoczona przez uczestników.
dzieci pracują nad tworzeniem ozdób z koralików, słomek i sznurków, otoczone różnymi materiałami plastycznymi.

23.10.2024 (środa)
Szkoła Podstawowa w Dobrej – 29 uczestników

Uczniowie klasy drugiej podczas warsztatów tworzyli plakaty i kolaże z kolorowymi emotikonami, symbolizującymi różne stany emocjonalne. Interakcje z prowadzącą i między sobą sprzyjały budowaniu samoświadomości oraz nauce wyrażania uczuć w twórczy sposób.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

zieci na widowni uczestniczą w rozmowie z instruktorką, która prowadzi zajęcia przed dużym ekranem.
dzieci siedzą na podłodze i przygotowują kolaż z kolorowymi emotikonami, używając różnych materiałów plastycznych.
dzieci trzymają plakat ozdobiony kolorowymi emotikonami wyrażającymi różne emocje.
dzieci siedzą na widowni, a jedno z nich podnosi rękę, odpowiadając na pytanie prowadzącej.

30.10.2024 (środa)
Szkoła Podstawowa nr 114 w Łodzi – 17 uczestników

Uczniowie drugiej klasy wzięli udział w twórczych zajęciach, podczas których poprzez zabawy i prace rękodzielnicze poznawali różne emocje oraz wyrażali je w kreatywny sposób. Częścią warsztatów był polski serial animowany Zaczarowany ołówek.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Ciemna sala kinowa, na ekranie wyświetlany jest obraz przedstawiający ołówek z napisem, a widzowie siedzą w rzędach.
Dzieci siedzą na podłodze w jasnej sali z drewnianą podłogą, uczestnicząc w grupowej aktywności przed ekranem projekcyjnym.
Kilkoro dzieci siedzi na podłodze, skupione na wspólnym pisaniu i układaniu kart z obrazkami.
Sala kinowa z ekranem wyświetlającym diagram z kropkami, grupa dzieci bierze udział w warsztatach prowadzonych przez dwie osoby.

5.11.2024 (wtorek)
Szkoła Podstawowa nr 33 w Łodzi – 28 uczestników

Uczniowie z klasy drugiej i trzeciej po obejrzeniu animacji Zaczarowany ołówek wyrazili swoją kreatywność, tworząc wyjątkowe plakaty. Warsztaty rozpoczęliśmy standardowo od rozwiązania łamigłówki 9 kropek. 

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Sala kinowa z ekranem, na którym wyświetlony jest tytuł "Podróże małe i duże", prowadzący tłumaczy dzieciom zadanie.
Sala kinowa, dziecko trzyma kartkę z zadaniem "9 kropek", wskazując ołówkiem jedną z kropek.
Sala kinowa, dzieci oglądają slajd z pytaniem o emocje postaci, a prowadzący omawia temat.
Sala kinowa, dzieci oglądają slajd z pytaniem o emocje postaci, a prowadzący omawia temat.

6.11.2024 (środa)
Szkoła Podstawowa nr 1 w Łodzi – 28 uczestników

Piątoklasiści za pomocą działań artystycznych poznawali znaczenie wyrażania emocji i dbania o zdrowie psychiczne. Projekcja animowanego filmu Kinematograf w reżyserii Tomka Bagińskiego stała się inspiracją do angażującej dyskusji i warsztatów plastycznych.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Sala kinowa z ekranem, na którym widnieje tytuł "Kinematograf", prowadzący omawia temat z grupą dzieci.
Dziecko prezentuje ręcznie wykonany model "Emocjonator 3000" ozdobiony kolorowymi buźkami.
Kolorowe pudełko ozdobione rysunkami piorunów z wystającymi buźkami symbolizującymi różne emocje.
Drewniana podłoga z materiałami plastycznymi, w tym pracą przedstawiającą meduzę ozdobioną kolorowymi buźkami i zadaniem „9 kropek”.

7.11.2024 (czwartek)
Warsztat Terapii Zajęciowej Frajda z Łodzi – 18 uczestników

Osoby z niepełnosprawnością intelektualną wzięły udział w Uczniowie drugiej klasy, po obejrzeniu filmu animowanego, uczestniczyli w kreatywnych warsztatach muzycznych. Za pomocą gry na instrumentach wyrażali różnorodne emocje, ucząc się jednocześnie, jak dźwięki mogą oddawać nastrój i uczucia.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Sala kinowa z ekranem przedstawiającym logo „9 kropek”, prowadzący rozmawia z grupą młodzieży.
Drewniana podłoga z rozłożonymi instrumentami perkusyjnymi, takimi jak bębenki i tamburyny, przygotowanymi do zajęć muzycznych.
Sala kinowa podczas omawiania filmu, na ekranie wyświetlono postać z pytaniem o życie bohatera.
Zbliżenie na ręce grające na bębnie podczas warsztatów muzycznych.

13.11.2024 (środa)
Szkoła Podstawowa nr 164 w Łodzi – 35 uczestników

Drugoklasiści, zainspirowani animacją Zaczarowany ołówek, aktywnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat znaczenia wyrażania emocji. Warsztaty okazały się niezwykle angażujące i pobudzające do refleksji.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Sala kinowa, dzieci w rzędach trzymają kartki z zadaniem „9 kropek” i analizują rozwiązania.
Ekran kinowy z logo „9 kropek” i emotikonami, dzieci w sali aktywnie zgłaszają się do odpowiedzi.
Grupa dzieci siedzi na scenie, omawiając emocje przedstawione na ekranie i uczestnicząc w ćwiczeniach w grupach.
Dzieci pracują wspólnie na podłodze, wskazując na obrazy i tworząc grupowe projekty plastyczne.

15.11.2024 (piątek)
Szkoła Podstawowa nr 125 w Łodzi – 23 uczestników

Tym razem zajęcia dla dwóch klas piątych odbyły się wyjątkowo na terenie szkoły przy ul. Dzwonowej 18 w Łodzi. Uczniowie, po pokazie filmowym, wzięli udział w dyskusji oraz warsztatach z wykorzystaniem kart emocji.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Klasa ogląda film w sali lekcyjnej, uczniowie siedzą przy biurkach i śledzą wyświetlany obraz na tablicy multimedialnej.
Uczniowie pracują w grupie nad zadaniem z wykorzystaniem kolorowych kart
Klasa bierze udział w warsztatach, nauczycielka prowadzi zajęcia przy tablicy interaktywnej, a uczniowie uważnie słuchają.
Grupa uczniów prezentuje wyniki swojej pracy na forum klasy, nauczycielka aktywnie uczestniczy w rozmowie i udziela wskazówek.

18.11.2024 (poniedziałek)
Szkoła Podstawowa nr 192 z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1. w Łodzi – 22 uczestników

Uczniowie drugiej klasy, po obejrzeniu filmu animowanego, uczestniczyli w warsztatach muzycznych. W trakcie zajęć, poprzez grę na różnych instrumentach, mieli okazję odkrywać i wyrażać swoje emocje.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Sala kinowa z ekranem, na którym wyświetlona jest plansza z napisem zapowiadającym film animowany z serii „Se-Ma-For”. W tle widoczne rzędy siedzeń z publicznością.
Sala kinowa podczas prezentacji „Podróże małe i duże”. Prowadzący stoi przed ekranem, za którym widnieje grafika z napisem i rysunkami twarzy wyrażających różne emocje.
Dzieci bawiące się instrumentami muzycznymi ułożonymi w walizce na podłodze. Wśród przedmiotów znajdują się tamburyny, grzechotki i kolorowe talerzyki.
Grupa dzieci i prowadząca, siedzący na podłodze i wykonujący ćwiczenia z użyciem kart z rysunkami twarzy przedstawiających różne emocje.

21.11.2024 (czwartek)
Szkoła Podstawowa w Dąbrówce Wielkiej – 23 uczestników

Uczniowie klasy piątej z zaangażowaniem twórczo wyrażali swoje emocje, wykorzystując różnorodne materiały do pracy plastycznej. Wycinali, kleili i tworzyli kreatywne kompozycje.

Zobacz relację ze spotkania

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

dzieci i młodzież pracują w grupach na scenie sali z ekranem wyświetlającym emotikony przedstawiające różne emocje.
kolorowe pudełko z wystającymi wstążkami i sznurkami, leżące na drewnianej podłodze obok siedzącej osoby.
dzieci tworzą rękodzieło, używając kolorowych materiałów i ozdób wokół papierowej tuby.
prowadzący prezentuje przed grupą dzieci siedzących w audytorium, z ekranem wyświetlającym temat dotyczący emocji.

22.11.2024 (piątek)
Szkoła Podstawowa nr 120 w Łodzi – 23 uczestników

Najpierw pełen emocji seans filmowy, a potem… gra na instrumentach! Tak uczniowie drugiej klasy wyrażali swoje uczucia i uczyli się je przekładać na dźwięki.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

dzieci słuchają prowadzącego na sali, gdzie na ekranie widnieje temat „Podróże małe i duże”.
uczniowie stoją w grupie na scenie, słuchając prowadzącej z ukulele.
uczniowie siedzą w kręgu na podłodze sali, uczestnicząc w dyskusji prowadzonej przez prowadzącą
dzieci podnoszą ręce w odpowiedzi na pytania podczas zajęć

27.11.2024 (środa)
Powiatowy Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Brzezinach – 20 uczestników

Zajęcia dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz szkoły przysposabiającej do pracy rozpoczęły się od seansu polskiej animacji Kinematograf w reżyserii Tomasza Bagińskiego. Po seansie był czas na zajęcia plastyczne. Była to okazja do rozwijania talentów, pomysłowości i elastyczności myślenia.

Przeczytaj relację ze spotkania

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

nauczyciel prowadzi wykład dla grupy uczestników w sali kinowej
kolorowe postacie z narysowanymi emocjami na kartkach, ozdobione przez dzieci różnymi detalami
rysunki postaci w różnych barwach i z uśmiechniętymi twarzami, leżące na podłodze
osoba łączy kropki na kartce z zadaniem „9 kropek”, rozwiązując łamigłówkę

28.11.2024 (czwartek)
Katolicka Szkoła Podstawowa Sióstr Dominikanek im. Bł. S. Julii Rodzińskiej w Piotrkowie Trybunalskim – 16 uczestników

Jakie emocje poznali uczniowie klasy piatej? Zaskoczenie, strach, miłość, a nawet…  zdenerwowanie. A w tym pomagały im m.in. karty emocji!

Zobacz relację ze spotkania

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

uczniowie siedzą w grupach na podłodze sceny, omawiając emocje widoczne na ekranie
dzieci zapisują pomysły na kartce, otoczone ilustracjami scen inspirowanych twórczością
kolorowe karty z ilustracjami postaci i scen układane na białej kartce papieru
uczniowie w szkolnych mundurkach przedstawiają wyniki swojej pracy na scenie przed publicznością

30.11.2024 (sobota)
Spotkanie otwarte – 4 uczestników

Dzieci w wieku 10-12 lat wraz z opiekunami uczestniczyły w zajęciach twórczych, podczas których poprzez różnorodne aktywności i zabawy poznawały różne emocje. Dzięki angażującym warsztatom miały okazję wyrażać swoje uczucia i kreatywność, tworząc własne interpretacje emocji za pomocą instrumentów muzycznych oraz wspólnej zabawy.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Widok na salę kinową z wyświetlanym filmem animowanym oraz publicznością siedzącą na widowni.
Dzieci i prowadząca siedzą na drewnianej podłodze, trzymając instrumenty muzyczne i bawiąc się edukacyjnymi akcesoriami.
Dziecko trzyma bębenek i wskazuje palcem na zdjęcie leżące na podłodze, otoczone różnymi instrumentami.
Prowadzący stoi na scenie przed ekranem z napisem „Wynaleźć siebie…”, a uczestnicy słuchają z widowni.

4.12.2024 (środa)
Szkoła Podstawowa nr 170 w Łodzi – 15 uczestników

Szóstoklasiści w twórczy sposób wyrażali swoje emocje, korzystając z różnorodnych materiałów plastycznych.  Kolorowe papiery, naklejki i farby stały się narzędziem do swobodnej ekspresji i świetnej zabawy, rozwijając przy tym ich wyobraźnię oraz umiejętności manualne.

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Prowadzący stoi na scenie przed ekranem z napisem „Wynaleźć siebie…”, a uczestnicy słuchają z widowni.
Kolorowe akcesoria do prac plastycznych, w tym nożyczki, pisaki, klej i naklejki, rozłożone na podłodze
Ozdobiony, ręcznie wykonany model z papieru z naklejonymi emotikonami, otoczony materiałami dekoracyjnymi.
Ręka trzyma kartę z uśmiechniętą twarzą i sercami w oczach, na tle innych rozłożonych kart.

10.12.2024 (wtorek)
Niepubliczna Specjalna Szkoła Podstawowa Spektrum – 14 uczestników

Uczniowie z zerówki oraz trzech pierwszych klas oglądali, pokazywali, rysowali i łączyli kropki! To wszystko pomogło im w okazaniu i nazwaniu emocji. 

 

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Kobieta stojąca na scenie trzyma kartkę z uśmiechniętą buźką, tłumacząc zadanie uczniom siedzącym na widowni. Na ekranie wyświetlony jest wzór dziewięciu kropek.
Dwoje uczniów pracuje nad kartami z dziewięcioma kropkami. Jeden z nich łączy kropki ołówkiem, tworząc linie.

12.12.2024 (czwartek)
Szkoła Podstawowa nr 170 w Łodzi – 16 uczestników

Uczniowie klasy ósmej podczas warsztatów analizowali zagadnienia związane z emocjami. Tworzyli rysunki i notatki, aby lepiej zrozumieć mechanizmy działania mózgu i emocji.
 

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Sala teatralna z młodzieżą pracującą w grupach na scenie, a na ekranie wyświetlane są emotikony przedstawiające różne emocje.
Kartka papieru z rysunkiem sprzętu medycznego oraz wypisaną listą neuroprzekaźników, takich jak dopamina, serotonina i oksytocyna.
Grupa młodych osób siedzących na podłodze i wspólnie piszących oraz analizujących zdjęcia przy pomocy kolorowego pisaka.
Grupa młodych ludzi siedzi na podłodze sali teatralnej i pracuje w grupach, pisząc i rysując na kartkach papieru.

17.12.2024 (wtorek)
Niepubliczna Szkoła Podstawowa Fundacji Przyszłość dla Edukacji w Łodzi – 25 uczestników

Za nami ostatnie zajęcia!
Uczniowie z klas VI-VIII wspólnie z nami rozwiązali łamigówkę, obejrzeli emocjonującą animację i dyskutowali o emocjach!

_
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Prowadzący stoi przed uczniami w sali teatralnej i pokazuje kartkę z rysunkiem, podczas gdy uczniowie siedzą w fotelach i słuchają.
Uczniowie stoją na scenie przed ekranem z emotikonami, biorąc udział w aktywności grupowej prowadzonej przez nauczycieli.
Grupa uczniów siedzi na scenie w kręgu i dyskutuje, a na ekranie za nimi wyświetlone są emotikony przedstawiające różne emocje.
Duży ekran z napisem „9 Kropek” i emotikonami emocji, a na scenie nauczyciel i uczeń przygotowują materiały dla klasy siedzącej na widowni.
Logotyp Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Biała plansza. Czarne litery. Logotyp Miasta Łódź.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Zadanie współfinansowane ze środków Miasta Łódź.

Skip to content