Przejdź do treści

Wydarzenia

Kadr z filmu. Wnętrze pałacu. Rodzina ubrana w odświętne stroje z epoki.

POLSKA – NAJLEPSZE FILMY według twórców filmowych

1. ZIEMIA OBIECANA (reż. Andrzej Wajda, 1975)2. RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)3. POPIÓŁ I DIAMENT (reż. Andrzej Wajda, 1958)4. SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ (reż. Wojciech Jerzy Has, 1973)5. NÓŻ W WODZIE (reż. Roman Polański, 1962)6. PRZYPADEK (reż. Krzysztof Kieślowski, 1981/1987)7. IDA (reż. Paweł Pawlikowski, 2013)8. POCIĄG (reż. Jerzy Kawalerowicz, 1959)9. EROICA (reż. Andrzej Munk, 1958)10.… Dowiedz się więcej »POLSKA – NAJLEPSZE FILMY według twórców filmowych

Zdjęcie w sepii. Muzeum kinematografii w obiektywie rybie oko.

Szkolenie przewodników miejskich w Muzeum Kinematografii w Łodzi

Ruszył nabór na szkolenie przeznaczone dla przewodników miejskich uprawniające do oprowadzania po Muzeum Kinematografii w Łodzi. Zapraszamy przewodników do rejestrowania się na kurs do 20 lutego 2023 roku poprzez formularz zgłoszeniowy. Ilość miejsc jest ograniczona. Po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń, z wybranymi uczestnikami skontaktujemy… Dowiedz się więcej »Szkolenie przewodników miejskich w Muzeum Kinematografii w Łodzi

Białe tło. Wszystkie elementy w kolorze niebieskim. W prawym dolnym rogu zdjęcie dwóch mężczyzn. Nad ich głowami napis: ,,Postscriptum: Nalepa i Wilk". W lewym górnym rogu Logotyp Muzeum Kinematografii w Łodzi. Taśma filmowa w kształcie litery M.

Postscriptum: Nalepa i Wilk

Wystawa Mariusz Wilczyński. Zabij to i wyjedź z tego miasta, przygotowana we współpracy z Zachętą – Narodową Galerią Sztuki w Warszawie, została w Muzeum Kinematografii w Łodzi wzbogacona w niezwykłe postscriptum. Podobnie jak w Zachęcie, prezentujemy warsztat artysty, oryginalne rysunki,… Dowiedz się więcej »Postscriptum: Nalepa i Wilk

Kadr z filmu. Wnętrze pałacu. Rodzina ubrana w odświętne stroje z epoki.

Jak to zrobiliśmy? – czyli spojrzenie „od kuchni”

Na potrzeby naszego projektu prosiliśmy o wskazanie 12 tytułów „Najlepszych filmów” oraz 12 tytułów „Najlepszych filmów polskich”. Gusta nie poddają się matematycznym pomiarom – dlatego w zaproszeniu precyzowaliśmy: „za najistotniejszy przyjmujemy osobisty punkt widzenia; nie pytamy o najważniejsze czy najpiękniejsze… Dowiedz się więcej »Jak to zrobiliśmy? – czyli spojrzenie „od kuchni”

Kadr z filmu. Wnętrze pałacu. Rodzina ubrana w odświętne stroje z epoki.

Dlaczego 12 na 120? – czyli o kanonach i „listomanii”

Akademicka praktyka nakazuje, by prezentację raportu rozpocząć od wyjaśnienia celów, jakie omawianemu projektowi przyświecały. Gdyby zachować zasady tej poetyki opisu, wyliczyć należałoby następujące przymiotniki: poznawczy, badawczy i edukacyjny. Poznawczy – ponieważ podobnej ankiety w Polsce dawno nie przeprowadzano. Ostatnie zbliżone… Dowiedz się więcej »Dlaczego 12 na 120? – czyli o kanonach i „listomanii”

Skip to content