Przejdź do treści

Wydarzenia

Zdjęcie w sepii. Muzeum kinematografii w obiektywie rybie oko.

Szkolenie przewodników miejskich w Muzeum Kinematografii w Łodzi

Ruszył nabór na szkolenie przeznaczone dla przewodników miejskich uprawniające do oprowadzania po Muzeum Kinematografii w Łodzi. Zapraszamy przewodników do rejestrowania się na kurs do 20 lutego 2023 roku poprzez formularz zgłoszeniowy. Ilość miejsc jest ograniczona. Po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń, z wybranymi uczestnikami skontaktujemy… Dowiedz się więcej »Szkolenie przewodników miejskich w Muzeum Kinematografii w Łodzi

Białe tło. Wszystkie elementy w kolorze niebieskim. W prawym dolnym rogu zdjęcie dwóch mężczyzn. Nad ich głowami napis: ,,Postscriptum: Nalepa i Wilk". W lewym górnym rogu Logotyp Muzeum Kinematografii w Łodzi. Taśma filmowa w kształcie litery M.

Postscriptum: Nalepa i Wilk

Wystawa Mariusz Wilczyński. Zabij to i wyjedź z tego miasta, przygotowana we współpracy z Zachętą – Narodową Galerią Sztuki w Warszawie, została w Muzeum Kinematografii w Łodzi wzbogacona w niezwykłe postscriptum. Podobnie jak w Zachęcie, prezentujemy warsztat artysty, oryginalne rysunki,… Dowiedz się więcej »Postscriptum: Nalepa i Wilk

Kadr z filmu. Wnętrze pałacu. Rodzina ubrana w odświętne stroje z epoki.

Jak to zrobiliśmy? – czyli spojrzenie „od kuchni”

Na potrzeby naszego projektu prosiliśmy o wskazanie 12 tytułów „Najlepszych filmów” oraz 12 tytułów „Najlepszych filmów polskich”. Gusta nie poddają się matematycznym pomiarom – dlatego w zaproszeniu precyzowaliśmy: „za najistotniejszy przyjmujemy osobisty punkt widzenia; nie pytamy o najważniejsze czy najpiękniejsze… Dowiedz się więcej »Jak to zrobiliśmy? – czyli spojrzenie „od kuchni”

Kadr z filmu. Wnętrze pałacu. Rodzina ubrana w odświętne stroje z epoki.

Dlaczego 12 na 120? – czyli o kanonach i „listomanii”

Akademicka praktyka nakazuje, by prezentację raportu rozpocząć od wyjaśnienia celów, jakie omawianemu projektowi przyświecały. Gdyby zachować zasady tej poetyki opisu, wyliczyć należałoby następujące przymiotniki: poznawczy, badawczy i edukacyjny. Poznawczy – ponieważ podobnej ankiety w Polsce dawno nie przeprowadzano. Ostatnie zbliżone… Dowiedz się więcej »Dlaczego 12 na 120? – czyli o kanonach i „listomanii”

Twarz kobiety pokazana z profilu. Wyrazisty makijaż. Dłonią dotyka policzka.

DKF Człowiek w Zagrożeniu: „Bezmiar” (2022)

13 kwietnia (godz. 17:00) w Dyskusyjnym Klubie Filmowym Człowiek w Zagrożeniu pokażemy film Bezmiar (2022) w reż. Emanuele Crialese. Po seansie odbędzie się spotkanie z Aleksandrą Dulas z Fundacji SPUNK. Spotkanie poprowadzi psycholog Robert Milczarek (Seans Psychologiczny). DKF Człowiek w Zagrożeniu: Bezmiar (2022), reż. Emanuele Crialese oraz spotkanie z Aleksandrą… Dowiedz się więcej »DKF Człowiek w Zagrożeniu: „Bezmiar” (2022)

Ciemne tło. Na środku grafiki czerwony dywan. Po obu jego stronach barierki.

Szlakiem polskich Oscarów

Z okazji zbliżającej się wielkimi krokami ceremonii rozdania Nagród Akademii Filmowej zapraszamy na specjalne zwiedzanie z przewodnikiem wystawy stałej szlakiem polskich Oskarów. Rozpoczniemy od dwudziestolecia międzywojennego, kiedy kino amerykańskie zawładnęło masową wyobraźnią, a nagrodzone statuetkami produkcje oglądane były na ekranach… Dowiedz się więcej »Szlakiem polskich Oscarów

Czarno - biały kadr z filmu. Posąg Sfinksa otoczony drewnianym rusztowaniem. Na rusztowaniu mężczyzna.

Finisaż wystawy czasowej „Kawalerowicz – kolekcja”

04.02, sobota, godz. 15:00 Finisaż wystawy czasowej „Kawalerowicz – kolekcja”: • pokaz filmu: Austeria (1982), 102’ reż. Jerzego Kawalerowicza • oprowadzanie po wystawie czasowej Oprowadzać będą Rafał Andrzejczak z Działu Wystaw i Projektów oraz Maria Kaczorowska, projektantka wystawy. Bilet: 15 zł Kup bilet!… Dowiedz się więcej »Finisaż wystawy czasowej „Kawalerowicz – kolekcja”

Skip to content