Przejdź do treści

Wydarzenia

Młoda dziewczyna z długimi włosami. Ma pochyloną głowę w swoją lewą stronę. Przez środek jej twarzy biegnie namalowana niebieska linia.

Pokaz specjalny: „uRodziny” (2022), reż. Marianna Korman

28.06, środa, 19:30Pokaz specjalny: uRodziny (2022), reż Marianna Korman Krótkometrażowy film fabularny uRodziny (2022) w reżyserii Marianny Korman opowiada historię tancerki, która musiała porzucić swoją pasję, aby zająć się cierpiącą na zespół Retta córeczką. Po seansie spotkanie z twórczyniami filmu: aktorką Aleksandrą… Dowiedz się więcej »Pokaz specjalny: „uRodziny” (2022), reż. Marianna Korman

Różowe tło. Na środku fioletowy szezlong. Obok niego lampa.

Jadwiga Smosarska

Zobacz animację! https://youtu.be/UKib8AqbqCQ Realizacja: Michał Orzechowski Przeczytaj ciekawostki o Jadwidze Smosarskiej i Ziemi obiecanej Aleksandra Hertza Ciekawostki przygotowała Janina Zlakowska-Tyburska i Julia Błażyńska z Działu Zbiorów oraz Hanna Siewińska Gwiazda ekranu Jadwiga Smosarska urodziła się w 1898 w Warszawie. Była… Dowiedz się więcej »Jadwiga Smosarska

Starszy mężczyzna siedzi w aucie. Przez okno zagląda dwójka chłopców i dziewczyna. Uśmiechają się.

Tam, gdzie rosną poziomki

Tam, gdzie rosną poziomki (1957), 91′reż. Ingmar Bergman Chociaż film powstał w tym samym czasie co Siódma pieczęć, Ingmar Bergman prezentuje w nim zupełnie inne oblicze. Punkt wyjścia stanowi kluczowy dla całej twórczości reżysera temat nieuchronności ludzkiego życia, które swój… Dowiedz się więcej »Tam, gdzie rosną poziomki

Ciemność. Światło pada na ławkę. Po lewej stronie siedzi mężczyzna. Ma na sobie żółtą marynarkę i białe spodnie.

Wielkie piękno

Wielkie piękno (2013), 142′reż. Paolo Sorrentino Składając w tym filmie hołd swemu mistrzowi, Federico Felliniemu, tworzy Paolo Sorrentino szczególnego rodzaju sequel – ciąg dalszy Słodkiego życia. Zważywszy na artystyczną rangę pierwowzoru, posunięcie takie uznać należy za wielce ryzykowne – wszak… Dowiedz się więcej »Wielkie piękno

Czarno-biały kadr. Dwójka wojowników. Jeden leży na ziemi. Drugi go trzyma.

Rashomon

Rashomon (1950), 88′reż. Akira Kurosawa Określany mianem „najbardziej europejskiego spośród wszystkich japońskich reżyserów” Akira Kurosawa zapoczątkował na Starym Kontynencie modę na kino Kraju Kwitnącej Wiśni. Główną zaletą filmu Rashomon jest nie tyle zawarty w nim wywód na temat względności prawdy… Dowiedz się więcej »Rashomon

Na środku stoi mężczyzna. Ma na sobie garnitur. W prawej ręce trzyma szklankę. Z czoła spływa mu krew. Uśmiecha się.

Lśnienie

Lśnienie (1980), 146′reż. Stanley Kubrick Chociaż każdy film Stanleya Kubricka realizował – często w sposób zaskakujący – konwencje gatunkowe, zawsze sprawiały one wrażenie swoistego parawanu dla głębszej refleksji nad naturą człowieka. Poczynając od Odysei, poprzez Mechaniczną pomarańczę, kończąc zaś na… Dowiedz się więcej »Lśnienie

Czarno- białe zdjecie. Mężczyźni stoją obok siebie. Patrzą w obiektyw.

Dwunastu gniewnych ludzi

Dwunastu gniewnych ludzi (1957), 96′reż. Sidney Lumet Niewiele wskazywało na to, że ten kameralny debiut kinowy Sidneya Lumeta stanie się początkiem drogi twórczej reżysera, który – poruszając się z niezwykłą swobodą pośród różnorodnych konwencji gatunkowych – przez pięćdziesiąt lat kariery… Dowiedz się więcej »Dwunastu gniewnych ludzi

Półmrok. Mężczyzna i kobieta w futrze.

Zmierzch bogów

Zmierzch bogów (1969), 155′reż. Luchino Visconti Podejmując temat zaangażowania niemieckich przemysłowców w totalitarny system III Rzeszy, stworzył Visconti tak typowe dla jego twórczości dzieło palimpsestowe, w którym mnożą się odniesienia do innych utworów kulturowych. Jak wykazują liczni krytycy oraz filmoznawcy,… Dowiedz się więcej »Zmierzch bogów

Skip to content