Przejdź do treści

Wycinki prasowe

Dziecko Rosemary (1968)

[image_magnify src="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/Zrzut-ekranu-2023-08-14-115149.jpg" src_big="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/Zrzut-ekranu-2023-08-14-115149.jpg" h="HEIGHT_OF_THE_IMAGE" alt="ALT_TEXT_OF_IMAGE" clas="CSS_CLASS" /]

Prasa fachowa chwali ten ,,ambitny kompromis” producenta Williama Castle, wyspecjalizowanego w ,,horror-filmach”, twierdząc, że to najlepszy film, jaki wyszedł spod jego skrzydeł. A Polański? Pokazał, że ma już dostatecznie dużo doświadczenia, by zrobić film, który jest jednocześnie dramatem ,,suspense’u”, historią miłosną czy raczej małżeńską, melodramatem, a także horror-filmem. W dorobku reżysera umieścić go można gdzieś pomiędzy psychopatologicznym Wstrętem i groteskowymi ,,Nieustraszonymi zabójcami wampirów”.

Z. P., Filmy, o których się mówi, Dziecko Rosemary, FILM (1946-1973) 1968 r. , nr 33, s. 3 (fragment artykułu).

Roman Polański kończy realizację swego pierwszego filmu produkcji amerykańskiej – ,,Dziecko Rosemary”. Jest to niesamowita historia o czarach i duchach, które komplikują życie pewnego małżeństwa. Główną rolę odtwarza młoda aktorka Mia Farrow, jej męża gra John Cassavetes. Sceny plenerowe realizowane były na ulicach Nowego Jorku. Oto kilka zdjęć roboczych.

Fragment starej gazety. Nagłówek ,,Polański na planie". Cztery werki z filmu.

Polański na planie, FILM (1946-1973) 1967 r. , nr 44, s. 16.

Dowiedz się więcej

Młoda kobieta widziana z profilu. Głowa uniesiona do góry. Przed nią dziecięcy wózek.
OBIEKT GŁÓWNY - PŁYTA WINYLOWA
Dłoń z pomarańczowymi paznokciami dotyka owsłosionej dłoni z zielonymi paznokciami.
PLAKATY
Starszy mężczyzna siedzący na krześle widowni. Jego opowieść nagrywana jest przez telefon.
MAREK PIESTRAK - WSPOMNIENIA Z PLANU