14.11.2024 (czwartek), godz. 17:00
–
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w programie „Wspieranie dzieł muzealnych”.
Partnerzy Wystawy: Wytwórnia Filmów Oświatowych Uniwersytet Łódzki, Szkoła Filmowa w Łodzi
Patroni medialni Wystawy: Radio Łódź, Filmpolski.pl, TVP3 Łódź
Wspólnie ze Stowarzyszeniem Kin Studyjnych zapraszamy do kina Kinematograf na cykl pod nazwą Krótka Historia Polskiego Kina. 7 listopada o godz. 17:00 w ramach cyklu zobaczymy O-bi, O-ba. Koniec cywilizacji (1984) w reżyserii Piotra Szulkina. Seans z angielskimi napisami, poprzedzony prelekcją.
W wyniku wojny atomowej Ziemia nie nadaje się już do życia. Ludzkość schroniła się w betonowym schronie w oczekiwaniu na przybycie Arki, która przeniesie ich w bezpiecznie miejsce. Ocalała garstka Ziemian ulega degeneracji w wyniku strachu, głodu, choroby. Mit Arki, który utrzymuje ich przy życiu, a zarazem doprowadza do szaleństwa, jest efektem działań propagandowych rządu. Soft (J. Stuhr), funkcjonariusz służby bezpieczeństwa brał udział w przeprowadzeniu ocalałych do schronu, a teraz po roku wraz z nimi sięga dna egzystencji. Tymczasem sklepienie schronu grozi zawaleniem. Soft próbuje namówić Konstruktora do naprawy mechanizmu kopuły, która chroni przed radioaktywnym promieniowaniem. Kiedy kopuła pęka, tłum rzuca się w kierunku światła w przekonaniu, że wydarza się cud.
Wspólnie ze Stowarzyszeniem Kin Studyjnych zapraszamy do kina Kinematograf na cykl pod nazwą Krótka Historia Polskiego Kina. 7 listopada o godz. 17:00 w ramach cyklu zobaczymy O-bi, O-ba. Koniec cywilizacji (1984) w reżyserii Piotra Szulkina. Seans z angielskimi napisami, poprzedzony prelekcją.
W wyniku wojny atomowej Ziemia nie nadaje się już do życia. Ludzkość schroniła się w betonowym schronie w oczekiwaniu na przybycie Arki, która przeniesie ich w bezpiecznie miejsce. Ocalała garstka Ziemian ulega degeneracji w wyniku strachu, głodu, choroby. Mit Arki, który utrzymuje ich przy życiu, a zarazem doprowadza do szaleństwa, jest efektem działań propagandowych rządu. Soft (J. Stuhr), funkcjonariusz służby bezpieczeństwa brał udział w przeprowadzeniu ocalałych do schronu, a teraz po roku wraz z nimi sięga dna egzystencji. Tymczasem sklepienie schronu grozi zawaleniem. Soft próbuje namówić Konstruktora do naprawy mechanizmu kopuły, która chroni przed radioaktywnym promieniowaniem. Kiedy kopuła pęka, tłum rzuca się w kierunku światła w przekonaniu, że wydarza się cud.