szkoła podstawowa klasy 5–8

Termin

Środa – piątek od 9:00 do 16:00
Sobota – niedziela od 11:00 do 17:00

Czas trwania

Lekcja: 45 min.
Lekcja z projekcją: 75 min.
Warsztaty: Zabawki w świetle latarni magicznej, Cisza na planie!: 60 min.
Warsztat Tu Stacja ANIMACJA!: 180 min.
Oprowadzanie: 60–75 min, w zależności od wybranej ścieżki zwiedzania.

Rezerwacja

Termin zajęć ustalamy indywidualnie.
e-mail: rezerwacja@kinomuzeum.pl
Telefon: 42 203 24 50.

Przy rezerwacji prosimy o podanie

• preferowanego dnia i godziny zajęć
• tematu zajęć
• wieku i liczby uczestników
• nazwy instytucji
• kontaktu do opiekuna grupy
• dodatkowych potrzeb grupy

Koszt

Lekcja: 10 zł za uczestnika
Lekcja z projekcją: 15 zł za uczestnika
Warsztat Zabawki w świetle latarni magicznej: 15 zł od uczestnika
Warsztat Cisza na planie!: 30 zł za uczestnika
Warsztat Tu Stacja ANIMACJA!: 30 zł za uczestnika, minimalny koszt dla grupy 400 zł
Bilet wstępu do muzeum i usługa przewodnicka: zobacz aktualny cennik. (link)

Płatność

W kasie muzeum przed zajęciami kartą płatniczą lub gotówką. Płatność przelewem ustalamy indywidualnie.

Pytania

Dodatkowe, merytoryczne pytania dotyczące oferty edukacyjnej, rezerwację zajęć online i poza siedzibą muzeum oraz propozycje dedykowanych zajęć prosimy kierować do Działu Edukacji i Kultury Filmowej:
edukacja@kinomuzeum.pl
42 674 09 57 w. 151.

Regulamin uczestnictwa w zajęciach edukacyjnych. (link)

Regulamin zwiedzania. (link)

FILMOWE EFEKTY SPECJALNE

W jaki sposób powstają efekty specjalne? Do czego służą? W jakich filmach się je wykorzystuje? Uczestnicy poznają najpopularniejsze techniki tworzenia zdjęć trikowych, ich zastosowanie w kinie i telewizji oraz prześledzą ich rozwój na przestrzeni lat. Lekcja ilustrowana jest zdjęciami oraz fragmentami wybranych filmów wykorzystujących efekty specjalne. Opowieść zaczynamy od pierwszych produkcji z przełomu XIX i XX wieku, a kończymy na dniu dzisiejszym.

Maksymalna liczba uczestników: 49.

OD POMYSŁU DO
KOPII EKRANOWEJ

Uczestnicy poznają poszczególne etapy realizacji filmu. Podczas lekcji omawiamy cały proces powstawania filmu: od tworzenia się pewnej idei, do form promocji i dystrybucji gotowego obrazu. Przybliżamy podstawowe pojęcia: scenariusz, scenopis, plan zdjęciowy, montaż obrazu, udźwiękowienie, kopia ekranowa. Poznajemy i porządkujemy wiedzę na temat najważniejszych pojęć i postaci pojawiających się w procesie tworzenia filmów.

Podczas lekcji odwiedzamy wybrane sale wystawy Łódź filmowa.

Maksymalna liczba uczestników: 25.

ZAWODY FILMOWE

Wspólnie z uczestnikami lekcji omówimy zawody typowo filmowe i szerokie spektrum zawodów określanych mianem okołofilmowych. Przybliżamy podstawowe zawody: reżyser, operator, aktor, producent, montażysta, dźwiękowiec, statysta, kaskader, scenograf, charakteryzator, kostiumolog, rekwizytor. Porozmawiamy o tym, czym zajmuje się każdy z członków ekipy filmowej. Dowiemy się jakie predyspozycje trzeba mieć by zostać aktorem czy reżyserem oraz jaką szkołę należy skończyć, aby zostać filmowcem. Czy każdy zawód na świecie może być także zawodem filmowym?

Podczas lekcji odwiedzamy wybrane sale wystawy Łódź filmowa.

Maksymalna liczba uczestników: 25.

IMPERIUM RODU SCHEIBLERÓW

Lekcja muzealna z zakresu historii małej ojczyzny przybliża dzieje jednego z najpotężniejszych rodów fabrykanckich Łodzi. Celem lekcji jest omówienie powstania bawełnianego imperium Scheiblerów oraz wpływu rodu na współczesny kształt miasta. Lekcję ilustrują fragmenty filmowe.

Podczas lekcji odwiedzamy muzealne wnętrza pałacowe związane z dawnymi właścicielami budynku: Anną i Karolem Scheiblerami.

Maksymalna liczba uczestników: 25.

ANDRZEJ WAJDA SPOTKANIE
Z MISTRZEM

LEKCJA DLA KLAS 7–8

Lekcja z zakresu edukacji filmowej mająca na celu zapoznanie uczestników z twórczością Andrzeja Wajdy i zachęcenie do dalszego, samodzielnego pogłębiania wiedzy. Uczniowie biorą udział w interaktywnych zajęciach, gdzie osoba reżysera i jego dorobek artystyczny jest punktem wyjścia do dalszych rozważań na temat polskiej kinematografii.

Podczas lekcji odwiedzamy wybrane sale wystawy Łódź filmowa.

Maksymalna liczba uczestników: 25.

PODSTAWY JEZYKA FILMU

LEKCJA DLA KLAS 7–8

 „Jaki film jest każdy widzi”, ale jak komponuje się kadry? Co to jest „mocny punkt” ekranu i „oś filmowa”? Scenariusz, scenopis, klaps i klisza dźwiękowa? W trakcie lekcji porządkujemy wiedzę i omawiamy podstawowe pojęcia: kadr, ujęcie, scena, plan filmowy. Poznajemy rodzaje ruchu kamery, perspektywy i montażu. 

Maksymalna liczba uczestników: 25.

WARSZTATY ZABAWKI
W ŚWIETLE LATARNI MAGICZNEJ

Co to jest zoetrop? A taumatrop? A camera obsura? Jeśli nie macie pojęcia o czym mowa to zapraszamy na warsztaty, podczas których uczestnicy poznają wynalazki optyczne od XIV wieku po dzień dzisiejszy, poznają pierwsze trikowe produkcje filmowe oraz własnoręcznie stworzą prostą zabawkę optyczną.

Podczas warsztatu odwiedzamy wybrane sale wystawy Łódź filmowa z eksponatami omawianymi na zajęciach.

Maksymalna liczba uczestników: 25.

CISZA
NA PLANIE!

Jak skrzypi śnieg w filmie? Jak stuka koń kopytami?  Zapraszamy na wspólne odkrywanie tajemnic filmowego świata dźwięków i ich funkcji w filmie. Będziemy imitować i nagrywać efekty synchroniczne do fragmentu filmu przy użyciu przedmiotów dostępnych w studiu dźwiękowym.

Warsztaty odbywają się w profesjonalnie wyposażonym muzealnym studiu dźwiękowym.

Maksymalna liczba uczestników: 7.

TU STACJA ANIMACJA!

Zajęcia o charakterze kreatywnym, polegające na tworzeniu własnego filmu animowanego. Uczestnicy, podzieleni na zespoły, wymyślają fabułę, rysują bohaterów oraz scenografię,
a następnie samodzielnie kreują historię. Edukator, opierając się na materiałach dydaktycznych, wyjaśnia wybrane techniki oraz sposób tworzenia filmu animowanego. Po skończonych zajęciach, powstały film jest przez prowadzącego montowany, udźwiękawiany, a następnie zamieszczany na muzealnym kanale serwisu YouTube.

Maksymalna liczba uczestników: 15.

OPROWADZANIE Z PRZEWODNIKIEM

Propozycja 1 Łódź – miasto atrakcji

Muzealną podróż rozpoczynamy od początków kina jako nowinki technicznej. Pokazujemy rozrywki końca XIX i początku XX wieku. Opowiadamy o narodzinach przemysłu kinowego, gwiazdach ekranu i pierwszych domowych seansach filmowych. Sprawdzimy, dlaczego zabytkowe wnętrza pałacu fabrykanckiego stały się gotową scenografią dla filmowców. Opowieść kończymy historią rodu Anny i Karola Scheiblerów oraz ich wkładu w rozwój fabrykanckiej i kulturowej Łodzi XIX i XX wieku.

Propozycja 2 Łódź – miasto filmu

Pokazujemy, że film to dzieło zbiorowe angażujące wiele osób i instytucji. Na wystawie obok reżyserów i aktorów poświęcono uwagę przedstawicielom najróżniejszych zawodów filmowych: operatorom, scenografom, animatorom, montażystom, kaskaderom czy pirotechnikom. Prezentujemy obiekty związane z ich profesjami oraz finalnym dziełem pracy – gotowym filmem kinowym lub telewizyjnym.

Pobierz ofertę edukacyjną dla szkół podstawowych klasy 5–8 oraz grup zorganizowanych. (link)