Przejdź do treści

OBIEKT GŁÓWNY

Projekty kostiumów

Oliver Twist (2005)

[image_magnify src="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver10.jpg" src_big="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver10.jpg" w="WIDTH_OF_THE_IMAGE" h="HEIGHT_OF_THE_IMAGE" alt="ALT_TEXT_OF_IMAGE" clas="CSS_CLASS" /]
W pamięci została mi scena, kiedy bosonogi Oliver dostaje parę butów od Fagina. Roman osobiście uczestniczył w ich wyborze i poprosił o buty o cztery rozmiary za duże. Gdy zapytałam, dlaczego, odpowiedział: „Kiedy wojna się skończyła, jako mały chłopiec nie mogłem znaleźć butów w moim rozmiarze, nadchodziła zima i ktoś dał mi parę męskich kamaszy. Musiałem owijać stopy szmatami i gazetami, żeby móc w nich chodzić”. Dla mnie ten bardzo osobisty moment najlepiej określa całą moją współpracę z reżyserem, którego osobiste przeżycia i emocje tworzą niezapomniany i bezcenny charakter jego dzieł.

Anna Sheppard, projektantka kostiumów do Olivera Twista
Filmy Romana Polańskiego w Światowym Plakacie Filmowym,
red. Marzena Bomanowska, Krystyna Zamysłowska, Łodź 2015

[image_magnify src="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver8.jpg" src_big="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver8.jpg" h="HEIGHT_OF_THE_IMAGE" alt="ALT_TEXT_OF_IMAGE" clas="CSS_CLASS" /]
[image_magnify src="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver9.jpg" src_big="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver9.jpg" h="HEIGHT_OF_THE_IMAGE" alt="ALT_TEXT_OF_IMAGE" clas="CSS_CLASS" /]
[image_magnify src="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver2.jpg" src_big="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver2.jpg" h="HEIGHT_OF_THE_IMAGE" alt="ALT_TEXT_OF_IMAGE" clas="CSS_CLASS" /]

Uważałem, że ten film jestem winien moim dzieciom. Zawsze były zainteresowane moją twórczością, ale nie jej tematyką.

Roman Polański w Filmy Romana Polańskiego w światowym plakacie filmowym, red. Marzena Bomanowska, Krystyna Zamysłowska, Łódź 2015

[image_magnify src="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver6.jpg" src_big="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver6.jpg" h="HEIGHT_OF_THE_IMAGE" alt="ALT_TEXT_OF_IMAGE" clas="CSS_CLASS" /]
[image_magnify src="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver1.jpg" src_big="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver1.jpg" h="HEIGHT_OF_THE_IMAGE" alt="ALT_TEXT_OF_IMAGE" clas="CSS_CLASS" /]
[image_magnify src="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver11.jpg" src_big="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver11.jpg" h="HEIGHT_OF_THE_IMAGE" alt="ALT_TEXT_OF_IMAGE" clas="CSS_CLASS" /]
[image_magnify src="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver4.jpg" src_big="https://muzeumkinematografii.pl/wp-content/uploads/2023/08/oliver4.jpg" h="HEIGHT_OF_THE_IMAGE" alt="ALT_TEXT_OF_IMAGE" clas="CSS_CLASS" /]

Anna Biedrzycka-Sheppard to jedna z najlepszych i najbardziej znanych polskich kostiumografów. Wielokrotnie współpracowała z Krzysztofem Zanussim tworząc kostiumy m.in. do filmów Iluminacja, Bilans kwartalny, Barwy ochronne, Spirala, Constans, Kontrakt. Od lat pracuje w Londynie. Była trzykrotnie nominowana do Oscara za filmy Lista Schindlera, Pianista oraz Czarownica. Jest autorką projektów kostiumów do filmu Oliver Twist.

Dowiedz się więcej

Karta reklamowa filmu ,,Oliver Twist". Krajobraz XIX-wiecznego miasta.
PLAKATY
Stara fotografia rodzinna w sepii. Czworo rodzeństwa, dwie siostry, dwóch braci.
DZIECIŃSTWO
Na widowni siedzi starsza kobieta w okularach o okrągłych oprawkach. Mówi do kamery.
WALDEMAR POKROMSKI - WSPOMNIENIA Z PLANU